Page 170 - Кулик В.В.
P. 170
170
на поверхні кочення ободу коліс дефектів типу вищербина (протокол наради
у заст. генерального директора Укрзалізниці від 20.01.2009 р.).
На підставі вищеподаних результатів досліджень розроблено додаткові
вимоги до колісних сталей, де представлено основні типи дефектів поверхні
кочення залізничних коліс і схеми їх утворення та характеристики колісних
сталей, які відповідальні за формування цих дефектів. Регламентовано ці
додаткові характеристики колісних сталей, місця вирізання випробувальних
зразків та нові методики для встановлення цих характеристик. Вони
вводяться додатково до уже існуючих, згідно ДСТУ ГОСТ 10791-2016 [5].
Розроблені вимоги служать основою для створення нових Технічних умов
(держстандартів) на виробництво в Україні високоміцних залізничних коліс
нового покоління.
3.3.5. Нова концепція розроблення високоміцних колісних сталей
На підставі вищевикладених результатів досліджень запропоновано
нову концепцію розроблення високоміцних колісних сталей [343], яка
базується на підходах структурної механіки руйнування і включає пошук на
підставі діаграм конструкційної міцності колісних сталей, які забезпечують
оптимальне поєднання характеристик їх міцності і тріщиностійкості (рис.
3.44а) з урахуванням їх структури і механізмів руйнування за умов
нормального відриву та поперечного зсуву (рис. 3.44б) для мінімізації
тріщиноутворення на поверхні кочення коліс; необхідність зниження вмісту
вуглецю для запобігання мартенситного перетворення під час гальмування
(рис. 3.44в), що зумовлює інтенсифікацію тріщиноутворення на поверхні
коліс; забезпечення оптимального поєднання їх характеристик опору
зношуванню і пошкоджуваності (рис. 3.44г).