Page 165 - Кулик В.В.
P. 165
165
Аналізуючи зображення поверхні кочення встановлено, що загальна
площа дефектів модельних коліс за варіантами 2, Т та Т становить 2%, 5%
м
та 8% від загальної площі поверхні кочення, відповідно. Найбільш
пошкоджена поверхня кочення в сталі Т , в якої найнижча циклічна в’язкість
м
руйнування ΔK = 42 МПа м . Найменш пошкодженим виявилося модельне
fc
колесо з сталі марки 2, де ΔK = 100 МПа м [397].
fc
Рисунок 3.40 – Розподіл кількості дефектів різної площі на поверхні кочення
модельних зразків, вирізаних з коліс зі сталей марок 2 ( ), Т ( ) та Т ( )
м
Досліджуючи поверхні кочення модельних коліс із зонами
термовпливу їх слід розділити на три зони (рис. 3.41). Зона А – поверхня
кочення, яка не зазнала термовпливу, Б – поверхня кочення після
термовпливу, В – поверхня кочення після термовпливу з виривом матеріалу
внаслідок контакту з електродом. Зону А детально розглянуто на рис. 3.40,
тому слід більш детально зупинитися на зоні Б. Площа вищербин в цій зоні є
більшою порівняно з зоною А. Аналогічні тенденції (підвищення