Page 165 - Кулик В.В.
P. 165

165

                         Аналізуючи  зображення  поверхні  кочення  встановлено,  що  загальна

                  площа дефектів модельних коліс за варіантами 2, Т та Т  становить 2%, 5%
                                                                                       м
                  та  8%  від  загальної  площі  поверхні  кочення,  відповідно.  Найбільш

                  пошкоджена поверхня кочення в сталі Т , в якої найнижча циклічна в’язкість
                                                                  м
                  руйнування ΔK  = 42 МПа м           . Найменш пошкодженим виявилося модельне
                                     fc

                  колесо з сталі марки 2, де ΔK  = 100 МПа м             [397].
                                                     fc




































                   Рисунок 3.40 – Розподіл кількості дефектів різної площі на поверхні кочення


                   модельних зразків, вирізаних з коліс зі сталей марок 2 (              ), Т (  ) та Т  (   )
                                                                                                        м



                         Досліджуючи  поверхні  кочення  модельних  коліс  із  зонами
                  термовпливу  їх  слід  розділити  на  три  зони  (рис.  3.41).  Зона  А  –  поверхня


                  кочення,  яка  не  зазнала  термовпливу,  Б  –  поверхня  кочення  після

                  термовпливу, В – поверхня кочення після термовпливу з виривом матеріалу

                  внаслідок контакту з електродом. Зону А детально розглянуто на рис. 3.40,

                  тому слід більш детально зупинитися на зоні Б. Площа вищербин в цій зоні є

                  більшою  порівняно  з  зоною  А.  Аналогічні  тенденції  (підвищення
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170