Page 174 - Кулик В.В.
P. 174
174
циклічного навантаження і нижчі характеристики циклічної
тріщиностійкості: порогу втоми K у 2,4 рази; циклічної в’язкості
th
руйнування K в 1,7 рази. Отримані закономірності показують, що після
fc
локального нагріву за гальмування ймовірність утворення експлуатаційних
дефектів типу вищербина на поверхні кочення коліс типу КП-Т вища
порівняно з колесами типу КП-2.
5. Показано, що пошкоджуваність поверхні кочення модельних
коліс під час контактної втоми пари колесо рейка зростає з підвищенням
міцності (твердості) колісної сталі, що відповідає статистичним даним
експлуатації реальних залізничних коліс. Ріст пошкодженості однозначно
корелює зі зменшенням циклічної в’язкості руйнування колісної сталі ΔK і
І fc
ΔK ІІ fc , визначеної за нормального відриву і поперечного зсуву. Цю
характеристику колісної сталі можна вважати визначальним параметром
цього процесу, на відміну від порогів втоми ΔK і ΔK .
ІIth
Іth
6. Для мінімізації пошкодженості поверхні кочення високоміцних
залізничних коліс необхідно створювати нові колісні сталі з пониженим
вмістом вуглецю, забезпечуючи їх високоміцний стан оптимальним
легуванням. Запропоновано новий підхід до створення (вибору)
високоміцних сталей для залізничних коліс. Він базується на діаграмах
експлуатаційної надійності колісних сталей, що поєднують підвищені
характеристики зносостійкості і опору утворенню вищербин в умовах
контактної втоми за пониженого вмісту вуглецю.