Page 172 - Кулик В.В.
P. 172
172
В результаті колісні сталі з підвищеним ресурсом експлуатації повинні
оптимально поєднувати підвищені характеристики зносостійкості і опору
утворенню вищербин (пітингів і підповерхневих розшарувань) в умовах
контактної втоми, який, згідно вищенаведеного, визначає циклічна
тріщиностійкість колісних сталей. Тому в якості основної характеристики
експлуатаційної довговічності і надійності колісних сталей запропоновано
діаграму експлуатаційної надійності – залежності між циклічною в’язкістю
руйнування K , яка визначає опір утворенню експлуатаційних дефектів на
fc
поверхні кочення коліс, та характеристиками, що визначають опір
зношуванню гребеня і поверхні кочення коліс (рис. 3.44г). В якості останніх
можуть бути вибрані величини, обернені до втрати маси (1/Δm) або лінійних
розмірів (1/R), які встановлюють за результатами випробувань матеріалів на
зношування під час випробувань модельної пари колесо-рейка. У кінцевому
випадку діаграма експлуатаційної надійності колісної сталі представляє
собою залежність між опором пошкоджуваності (1/П) та опором зношуванню
(1/m) або (1/R, W = (R – R)/ R ). Очевидним є той факт, що шуканий
0
0
оптимум буде знаходитися у правому верхньому куті цієї діаграми (рис.
3.44г).