Page 172 - Кулик В.В.
P. 172

172

                         В результаті колісні сталі з підвищеним ресурсом експлуатації повинні

                  оптимально  поєднувати  підвищені  характеристики  зносостійкості  і  опору

                  утворенню  вищербин  (пітингів  і  підповерхневих  розшарувань)  в  умовах

                  контактної  втоми,  який,  згідно  вищенаведеного,  визначає  циклічна

                  тріщиностійкість  колісних  сталей.  Тому  в  якості  основної  характеристики

                  експлуатаційної  довговічності  і  надійності  колісних  сталей  запропоновано

                  діаграму  експлуатаційної  надійності  –  залежності  між  циклічною  в’язкістю

                  руйнування K , яка визначає опір утворенню експлуатаційних дефектів на
                                     fc
                  поверхні  кочення  коліс,  та  характеристиками,  що  визначають  опір

                  зношуванню гребеня і поверхні кочення коліс (рис. 3.44г). В якості останніх

                  можуть бути вибрані величини, обернені до втрати маси (1/Δm) або лінійних


                  розмірів (1/R), які встановлюють за результатами випробувань матеріалів на
                  зношування під час випробувань модельної пари колесо-рейка. У кінцевому


                  випадку  діаграма  експлуатаційної  надійності  колісної  сталі  представляє

                  собою залежність між опором пошкоджуваності (1/П) та опором зношуванню

                  (1/m)  або  (1/R,  W  =  (R   –  R)/  R ).  Очевидним  є  той  факт,  що  шуканий
                                                              0
                                                   0
                  оптимум  буде  знаходитися  у  правому  верхньому  куті  цієї  діаграми  (рис.

                  3.44г).
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177