Page 166 - Кулик В.В.
P. 166

166

                  вищерблюваності  в  зонах  термічного  впливу  (повзунів)  спостерігаються  в

                  залізничних  колесах  під  час  експлуатації.  Слід  зазначити,  що  і  в  зонах

                  термовпливу  спостерігається  залежність  вищерблюваності  від  циклічної

                  в’язкості  руйнування  ΔK .  Так  на  межі  зон  А  і  Б  (рис.  3.41б,  в)
                                                   fc
                  прослідковується  утворення  великих  вищербин,  розмір  яких  обернено

                  пропорційно  залежить  від  величини  циклічної  в’язкості  руйнування  ΔK .
                                                                                                              fc
                  Вищербини  утворені  в  зонах  термовпливу  є  більш  небезпечними  (завдяки

                  своїм  розмірам  та  особливості  структури,  яка  була  піддана  термовпливу)

                  порівняно  з  такими  утвореними  на  поверхні  кочення  без  термовпливу.

                  Порівнюючи  розміри  вищербин  на  прикладі  сталі  Т   встановлено,  що
                                                                                        м
                  вищербина  утворена  в  зоні  термовпливу  в  більш  ніж  25  раз  більша  за

                  найбільшу вищербину утворену на поверхні кочення без термовпливу.





















                                          а                                            б






















                                                               в

                   Рисунок 3.41 – Поверхні кочення модельних коліс із зонами термовпливу за

                        варіантами 2 (а); Т (б); Т  (в) після випробувань на контактну втому
                                                      м
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171