Page 166 - Кулик В.В.
P. 166
166
вищерблюваності в зонах термічного впливу (повзунів) спостерігаються в
залізничних колесах під час експлуатації. Слід зазначити, що і в зонах
термовпливу спостерігається залежність вищерблюваності від циклічної
в’язкості руйнування ΔK . Так на межі зон А і Б (рис. 3.41б, в)
fc
прослідковується утворення великих вищербин, розмір яких обернено
пропорційно залежить від величини циклічної в’язкості руйнування ΔK .
fc
Вищербини утворені в зонах термовпливу є більш небезпечними (завдяки
своїм розмірам та особливості структури, яка була піддана термовпливу)
порівняно з такими утвореними на поверхні кочення без термовпливу.
Порівнюючи розміри вищербин на прикладі сталі Т встановлено, що
м
вищербина утворена в зоні термовпливу в більш ніж 25 раз більша за
найбільшу вищербину утворену на поверхні кочення без термовпливу.
а б
в
Рисунок 3.41 – Поверхні кочення модельних коліс із зонами термовпливу за
варіантами 2 (а); Т (б); Т (в) після випробувань на контактну втому
м