Page 167 - Кулик В.В.
P. 167
167
Таким чином, дані випробувань підтверджують, що вищерблювання
поверхні кочення визначається у першу чергу циклічною в’язкістю
руйнування ΔK (рис. 3.42) [397].
fc
Рисунок 3.42 – Залежність пошкодженості поверхні кочення модельних коліс
від циклічної в’язкості руйнування ΔK : ● – сталь марки 2; ■ – марки Т;
fc
▲ – марки Т
м
3.3.3. Діаграма експлуатаційної надійності колісних сталей
Колісні сталі з підвищеним ресурсом експлуатації повинні оптимально
поєднувати підвищені характеристики зносостійкості і опору утворенню
вищербин (пітингів і підповерхневих розшарувань) в умовах контактної
втоми, який, згідно розділу 3.3.2, визначає циклічна тріщиностійкість
колісних сталей. Пошук цього оптимуму потрібно вести за допомогою
діаграм конструкційної міцності – залежностей характеристик циклічної
тріщиностійкості від міцності (твердості) сталей з урахуванням їх структури і