Page 168 - Кулик В.В.
P. 168

168

                  мікромеханізмів  руйнування  [379,  398].  Проте  універсальнішим  у  цьому

                  плані для колісних сталей повинні бути діаграми експлуатаційної надійності

                  [393] – залежності між циклічною в’язкістю руйнування K , яка визначають
                                                                                          fc
                  опір  утворенню  експлуатаційних  дефектів  на  поверхні  кочення  коліс,  та

                  характеристиками,  що  визначають  опір  зношуванню  гребеня  і  поверхні

                  кочення коліс (рис. 3.43). В якості останніх можуть бути вибрані величини,

                  обернені  до  втрати  маси  (1/Δm)  або  лінійних  розмірів  (1/R),  які

                  встановлюють  за  результатами  випробувань  матеріалів  на  зношування  під

                  час випробувань модельної пари колесо-рейка (див. Додаток 1). У кінцевому


                  випадку  діаграма  експлуатаційної  надійності  колісної  сталі  представляє
                  собою залежність між опором пошкоджуваності (1/D) та опором зношуванню


                  (1/m)  або  (1/R,  W  =  (R   –  R)/  R ).  Очевидним  є  той  факт,  що  шуканий
                                                   0
                                                              0
                  оптимум  буде  знаходитися  у  правому  верхньому  куті  цієї  діаграми  (рис.

                  3.43).



































                     Рисунок 3.43 – Діаграма експлуатаційної надійності колісних сталей: 1 –

                    сталь марки 2, 2 – марки Т, 3 – марки Т . Світлі символи – діаграма (1/D –
                                                                   м
                                                  1/W); темні – (K  –1/W).
                                                                      fc
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173