Page 168 - Кулик В.В.
P. 168
168
мікромеханізмів руйнування [379, 398]. Проте універсальнішим у цьому
плані для колісних сталей повинні бути діаграми експлуатаційної надійності
[393] – залежності між циклічною в’язкістю руйнування K , яка визначають
fc
опір утворенню експлуатаційних дефектів на поверхні кочення коліс, та
характеристиками, що визначають опір зношуванню гребеня і поверхні
кочення коліс (рис. 3.43). В якості останніх можуть бути вибрані величини,
обернені до втрати маси (1/Δm) або лінійних розмірів (1/R), які
встановлюють за результатами випробувань матеріалів на зношування під
час випробувань модельної пари колесо-рейка (див. Додаток 1). У кінцевому
випадку діаграма експлуатаційної надійності колісної сталі представляє
собою залежність між опором пошкоджуваності (1/D) та опором зношуванню
(1/m) або (1/R, W = (R – R)/ R ). Очевидним є той факт, що шуканий
0
0
оптимум буде знаходитися у правому верхньому куті цієї діаграми (рис.
3.43).
Рисунок 3.43 – Діаграма експлуатаційної надійності колісних сталей: 1 –
сталь марки 2, 2 – марки Т, 3 – марки Т . Світлі символи – діаграма (1/D –
м
1/W); темні – (K –1/W).
fc