Page 7 - автореферат_УЧАНІН
P. 7
5
“Івченко-Прогрес” і ПАТ “Мотор-Січ”, а також впроваджено в авіакомпанії “Між-
народні Авіалінії України”, Львівському, Севастопольському і Конотопському авіа-
ремонтних заводах, Національному авіаційному університеті, ГПУ "Львівгазвидобу-
вання", НВФ "Зонд”, Карпатському і Полтавському експертно-технічних центрах.
2. Розроблено і впроваджено комплект селективних ВСП подвійного диферен-
ціювання для контролю у різних діапазонах робочих частот. На основі ВСП і дефек-
тоскопів типу ОКО-01, ВД 3-71, ВД 3-81 і Еддікон-С (НВФ «Промприлад») розроб-
лено нові технології вихрострумового контролю об’єктів, що характеризуються ви-
соким рівнем завад, зокрема: виявлення прихованих дефектів багатошарових конс-
трукцій авіаційної техніки, у тому числі під головкою заклепок; виявлення поверх-
невих і підповерхневих дефектів зварних швів; виявлення дефектів у литих деталях
із шорсткою поверхнею і дефектів чавунних автомобільних циліндрів з неоднорід-
ною поверхнею. Розроблено анаксіальний ВСП типу SPF-2346 для виявлення трі-
щин у зоні заклепок у 3-му і 4-му шарах п’ятишарового авіаційного вузла.
Розроблені ВСП подвійного диференціювання використано для створення ав-
томатизованих систем НК, зокрема: чотириканальної системи КРАБ для виявлення
дефектів на внутрішній і зовнішній стінках труб вторинного риформінгу із нержав-
ної сталі; багатоканальних вихрострумових трактів для системи контролю залізнич-
них осей і системи контролю залізничних колісних пар (НВФ «Промприлад»).
3. Розроблено дефектоскоп типу ЛЕОТЕСТ ВД-5Д для контролю тонкостінних
латунних трубок обертальним ВСП подвійного диференціювання, який забезпечує
виявлення дефектів трубок з ідентифікацією виявлених дефектів за глибиною. При-
лад впроваджено на ДП «Завод ім. В.О. Малишева».
4. Розроблено вихрострумові структуроскопи-вимірювачі питомої електроп-
ровідності типу ВЕП-21, ВЕП-22 і ВЕПР-31, за допомогою яких вперше реалізовано
методи моніторингу експлуатаційної деградації алюмінієвих сплавів авіаційних
конструкцій ДП «Антонов».
5. Розроблено вихрострумові структуроскопи типу АЛЬФА, ДЕЛЬТА, СІГМА
і АЛЬФА-М, що працюють на підвищених робочих частотах 100, 200 і 400 МГц, для
виявлення і оцінювання поверхневих газонасичених шарів титанових сплавів.
6. Розроблено нові конструкції стандартних зразків та імітатор вихрострумо-
вих сигналів для метрологічного забезпечення дефектоскопів.
Особистий внесок здобувача. Основні результати роботи та положення, які ві-
дображають її наукову новизну, одержані автором самостійно і опубліковані в одно-
особових публікаціях, зокрема в монографії [1, 5–15, 23, 34, 41, 47–49, 52, 54]. Автор
запропонував методику і провів розрахунки сигналів ВСП методом об’ємних інтег-
ральних рівнянь. Він створив установку і провів експериментальні дослідження сиг-
налів ВСП. Автор вніс визначальний внесок у статті, написані у співавторстві. У та-
ких статтях автору належить постановка задач досліджень, розробка і дослідження
ВСП, порівняння з результатами інших авторів і формування основних висновків.
Частина публікацій написані у співавторстві з інженерами підприємства, на яких
впроваджено результати роботи [17, 19–21, 23–24, 31–33, 36–40, 42–44]. У статтях,
написаних у співавторстві з Г. Моком і О. Гессе з Магдебурзького університету От-
то-фон Геріке (Німеччина) автору належить побудова плану досліджень, підготовка