Page 4 - автореферат_УЧАНІН
P. 4

2

            Зв’язок  роботи  з  науковими  програмами,  планами  та  темами.  Дисертація
       виконана у Фізико-механічному інституті ім. Г.В. Карпенка НАН України відповід-
       но до плану його науково-дослідних робіт. Як відповідальний виконавець автор брав
       участь у виконанні держбюджетних тем «Розробка методів оцінки деградації фізи-
       ко-механічних  властивостей  авіаційних  матеріалів  типу  Д16»  (2003-2005,  №  ДР
       0103U003350);  «Встановлення  фізико-механічних  критеріїв  і  розроблення  засобів
       локальної оцінки пошкоджуваності матеріалів з використанням вихрострумового і
       магнітного методів неруйнівного контролю» (2006-2008, № ДР 0106U004812); «Роз-
       роблення комплексного методу оцінювання втомної довговічності елементів конс-
       трукцій  з  врахуванням  структурно-механічної  деградації    матеріалів»    (2009-2011,
       №  ДР  0109U002657);  «Розроблення  методів  оцінювання  довговічності  елементів
       конструкцій  з  урахуванням  структурно-механічної  пошкодженості  матеріалів  біля
       концентраторів напружень» (2012-2014, № ДР 0112U002783); «Розроблення методів
       оцінювання і способів підвищення міцності і тріщиностійкості конструкційних ма-
       теріалів  та  їх  зварних  з’єднань  з  урахуванням  структурно-механічної  деградації  в
       експлуатаційних середовищах» (2015-2017, № ДР 0115U000123); «Розробка техно-
       логій вихрострумової дефектоскопії для діагностики елементів конструкцій тривалої
       експлуатації в енергетиці  та авіації» («Ресурс») (2007-2009, № ДР 0107U005214).
            Автор був керівником держбюджетних тем загальноакадемічної програми «Ре-
       сурс»: «Створення засобів та технологій автоматизованого  вихрострумового конт-
       ролю та діагностики трубчастих елементів та перемичок колекторів парогенераторів
       атомних  електростанцій»  (2007-2009,  №  ДР  0107U005231);  «Розробка  та  впрова-
       дження  вихрострумових  зондів  підвищеної  чутливості  та роздільної  здатності  для
       оцінки технічного стану теплообмінних труб парогенераторів енергоблоків атомних
       електростанцій» (2010-2012, № ДР 0110U004565); «Розроблення засобів і технологій
       вихрострумового  контролю  для  діагностики  відповідальних  об'єктів  тривалої  екс-

       плуатації  енергетики,  транспорту  і  нафтогазової  галузі»  (2010-2012,  №  ДР
       0110U004574); «Розроблення нових технологій вихрострумового контролю для ви-
       значення  технологічної  і  експлуатаційної  пошкоджуваності  та  напруженого  стану
       критичних елементів конструкцій» («Ресурс-2», 2016-2020, № ДР 0116U006337); а
       також  госпдоговірних  тем:  «Розробка    макету  вихрострумового    дефектоскопу»
       (2004, № ДР 0104U005233); «Розробка попередньої методики вихрострумового кон-
       тролю  якості  замикальних  зварних  швів на  настроювальних  зразках  та участь в її
       впровадженні»  (2007-2009, № ДР 0107U009825).
            Мета і задачі дослідження.
            Метою роботи є створення високочутливих ВСП, засобів і технологій ВК від-
       повідальних конструкцій і виробів, спрямованих на виявлення дефектів в об’єктах,
       що характеризуються високим рівнем завад. Це дозволить розширити сферу засто-
       сування вихрострумового методу на виявлення дефектів у зварних швах і багатоша-
       рових авіаційних вузлах, під головкою заклепки, під шаром захисного діелектрично-
       го покриття, у виробах з неоднорідною структурою і шорсткою поверхнею (литво)
       тощо. Для досягнення мети сформульовано такі задачі:
          • встановити особливості формування сигналів від дефектів у накладних ВСП рі-
       зного типу;
   1   2   3   4   5   6   7   8   9