Page 10 - автореферат_УЧАНІН
P. 10
8
високу ефективність запропонованої методики. Розглянемо стисло результати засто-
сування цієї методики стосовно параметричного і анаксіального ВСП.
Параметричний ВСП. Проведено дослідження особливостей просторового ро-
зподілу сигналу параметричного ВСП від тріщин різної довжини, важливих для ви-
бору оптимальної геометрії ВСП, схеми сканування ОК і формування вимог його
чутливості під час виявлення тріщин. Розглянуто циліндричний ВСП параметрично-
го типу, що взаємодіє з електропровідним немагнітним півпростором (Z < 0) з роз-
міщеним у ньому поверхневим дефектом типу тріщини. Тріщину моделювали у ви-
гляді вузької прямокутної несуцільності матеріалу довжиною l , глибиною a і ши-
ТР
риною (розкриттям) с (рис. 1). Розраховували
внесену дефектом зміну модуля Z імпедансу
ТР
ВСП, яку пронормовано відносно модуля імпе-
дансу ВСП Z при встановленні на бездефектну
ОК
частину ОК Z' = Z /Z ОК . Геометричні пара-
ТР
ТР
метри приведено до середнього діаметра обмо-
тки ВСП: приведена довжина тріщини l' =
ТР
l /D , приведена глибина а' = а/D , приведе-
с
ТР
с
не розкриття с' = с/D , приведені товщина Δr' =
с
Δr/D і висота l' = l /D обмотки ВСП, а та-
с
0
с
0
кож приведені координати ВСП x' = x/D і
с
y' = y/D . Розраховували для узагальненого па-
с
Рис. 1. Схема розрахунків раметра = 6,28.
сигналів параметричного ВСП
На рис. 2 подано розподіл нормованого модуля
імпедансу Z' параметричного ВСП під час сканування вздовж осі Y при збережен-
ТР
ні центрального положення ВСП відносно серединної площини тріщини (x = 0).
а) б) в)
Рис. 2. Розподіл сигналу ВСП при скануванні вздовж тріщин різної довжини:
а) () – l' = 0,3; ( ) – l' = 0,5; () – l' = 0,8; (▲) – l' = 1,0;
ТР
ТР
ТР
ТР
б) ( ) – l' = 1,2; () – l' = 1,5; () – l' = 1,7; (▼) – l' = 2,0;
ТР
ТР
ТР
ТР
в) () – l' = 3,0; () – l' = 4,0; (▼) – l' = 5,0
ТР
ТР
ТР
Представлені результати важливі при обґрунтуванні розмірів параметричних
ВСП. Діаметр обмотки необхідно вибирати, виходячи з довжини тріщини, що хара-
ктеризує поріг чутливості щодо довжини . Для запобігання пропуску таких трі-
ТР
щин середній діаметр обмотки D с необхідно вибирати з умови . На-
ТР