Page 26 - автореферат_УЧАНІН
P. 26

24

       Для осердя довжиною 10,0 мм збільшення відстані обмотки ВСП від робочого кінця
       осердя на 0,5 мм зменшує параметр ξ у 1,45 рази. Такі втрати можна вважати припу-
       стимими, оскільки навіть у цьому випадку ефективність ВСП з ФО набагато більша,

       ніж у ВСП без осердя.
            П’ятий розділ дисертації присвячено розробці автогенераторного високочасто-
       тного дефектоскопа з параметричним ВСП. Для нього розроблено комплект параме-
       тричних ВСП, зокрема: базовий ВСП на ФО діаметром 1,2 мм для виявлення тріщин
       довжиною більше 2 мм; локальний ВСП на ФО діаметром 0,75 мм для виявлення
       тріщин довжиною близько 1 мм; інтегральний ВСП на ФО діаметром 4,5 мм для ко-
       нтролю виробів з шорсткою поверхнею. Проведений в розділі 1 аналіз визначив пе-
       рспективною  побудову  дефектоскопа  за  схемою  двоконтурного  автогенератора,
       який працює в режимі переривчастої генерації. При цьому ВСП краще включати у
       коло керуючого електрода активного елемента, а частоту                      робочого контуру ви-
       бирати меншою за частоту    опорного контура (                         ). Для порівняльного ви-


       значення чутливості дефектоскопів, що працюють у режимі переривчастої генерації,
       розроблено методику, згідно з якою вимірюють зміну частоти слідування імпульсів
       при паралельному підключенні до обмотки ВСП резистора, параметри якого відпо-
       відають  впливу  порогового  дефекта.  Розроблено  і  досліджено  схеми  структурних
       елементів  дефектоскопів,  які  захищено  патентами  України:  двоконтурного  автоге-
       нератора на польовому транзисторі з ізольованим затвором; управління робочою ча-
       стотою автогенератора; регенерації коливань. Ці технічні рішення використано для
       створення низки приладів типу ЛЕОТЕСТ ВД, які пройшли державні випробування і
       включені в регламент з технічного обслуговування літаків ДП «Антонов»  та  авіа-
       ційних  двигунів  ДП «Івченко-Прогрес» і ПАТ «Мотор-Січ» (рис. 22). Дефектоско-
       пи комплектують “олівцевими” і Г-подібними ВСП, спеціальними ВСП для контро-
       лю зенкувань, різьбових з’єднань, кромок лопаток і важкодоступних місць, зокрема,
       для виявлення дефектів на бічних поверхнях отворів.


















            Рис. 22. Вихрострумовий контроль обшивки фюзеляжу літака АН-12 (зліва)
          і авіаційних двигунів (справа) за допомогою дефектоскопа ЛЕОТЕСТ ВД 3.01Н




            Ці  дефектоскопи  впроваджено  також  в  авіакомпанії  «Міжнародні  Авіалінії
       України»,  Львівському,  Севастопольському  і  Конотопському  авіаремонтних  заво-
       дах,  Національному  авіаційному  університеті,  ГПУ  «Львівгазвидобування»,  НВФ
       «Зонд»  (Івано-Франківськ),  Карпатському  і  Полтавському  експертно-технічних
       центрах.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31