Page 73 - dyser_Stankevych
P. 73
73
тів; оцінювання питомої ваги зношуваності інструменту; стиснення інформації та
ідентифікація систем.
Для аналізу сигналів АЕ під час діагностування технічних систем та облад-
нання зазвичай здійснюють ДПВП. Зокрема, ДПВП використовували для вияв-
лення сигналів АЕ від утворення та поширення тріщин, виникнення подряпин
тощо під час моніторингу стану трибологічних систем [239, 240]. Досліджуючи
контактну втому залізничної колії [239] за запропонованим методом виділення
окремих АЕ-подій аналізували та класифікували поширення тріщин у ній. Енерге-
тичний критерій ДПВП сигналів АЕ використали для моніторингу покриття
поверхонь трибопар чавун-сталь [240]. Автори праці [241] за критерієм ентропії
Шеннона встановили оптимальний материнський вейвлет для ДПВП та запро-
понували методику виявлення дефектів високошвидкісної залізничної колії за
аналізом частотних компонент сигналів АЕ.
Важливими структурними елементами багатьох машин є підшипники ко-
чення, стан яких контролюють у чотири етапи: статистичний аналіз, діагностика
дефектів, розрахунок розмірів дефектів та прогнозування залишкового ресурсу. У
праці [242] запропонували модифікований та ефективний алгоритм опрацювання
сигналів АЕ для діагностування дефектів компонентів підшипників кочення за
різної швидкості виконання операцій, навантаження та розмірів дефектів, який
ґрунтується на оптимізації співвідношення Куртосіса та ентропії Шеннона для
визначення оптимального вейвлета і застосування ДПВП.
Праця [243] присвячена проблемі підвищення функціональної безпеки авто-
мобілів через впровадження нових методів діагностики передачі. Автори запропо-
нували поєднати методи АЕ та віброакустичних вимірювань і виконати ДВП для
аналізу даних. Так вдалося ідентифікувати найчутливіші діагностичні параметри,
за якими можна краще охарактеризувати стан досліджуваної системи, ніж за
класичними підходами.
У праці [244] використали ДВП для аналізу частотного вмісту сигналів АЕ
під час моніторингу безцентрового шліфування. Автори встановили вплив на
частотний вміст сигналів АЕ шорсткості поверхні та геометричних параметрів