Page 78 - Кулик В.В.
P. 78

78

                  їй  25%  підвищення  границі  текучості  порівняно  з  вихідним  станом  (до

                  деформування).

                         Збільшення  величини  накопленої  пластичної  деформації  (11-13%)

                  через зміну морфології і густини дендритної структури у сталі марки 2 при

                  виготовленні  залізничного  колеса  КП-2,  шляхом  зниження  діаметра

                  заготовки  з  482  до  415мм  чи  зміни  зусилля  деформації  заготовки  на  пресі

                  50МН  підвищує  її  ударну  в’язкість  на  12-13%  [297].  Така  щільніша

                  дендритна  структура  стає  дрібнозеренною,  зокрема  за  середньої  щільності

                  дендритної  структури  поверхневого  і  внутрішнього  шарів  обода  колеса

                  рівної  відповідно  0,081192  і  0,095636,  їх  середній  розмір  зерна  складає

                  відповідно  0,10888  і  0,241208  для  гарячекатаного  стану.  При  цьому,  не

                  впливаючи  на  статичні  характеристики  міцності  і  пластичності,  така

                  структура підвищує статичну в’язкість руйнування дослідної сталі (20-25%) з

                  51 до 71 МПа· м  і 71 до 89 МПа· м  у гарячекатаному та термозміцненому

                  станах, відповідно.


                         Корозивний  вплив  може  проявлятися  у  залізничних  колесах  за  дії
                  атмосферного  середовища,  адже  для  них  не  передбачається  будь-якого


                  протикорозійного  захисту.  Це  стосується  нових  і  тривалоексплуатованих
                  коліс.  Показано  [298],  що  швидкість  корозії,  яку  характеризує  показник  K,


                  для колісної сталі (0,61% С) в ободі колеса, що не експлуатувалося становить
                                   2
                  0,3…0,32  г/(м ·год).  Для  сталі  з  пониженим  вмістом  вуглецю  (0,46%),  але

                  додатково мікролегованої 0,1% ванадієм за підвищеного вмісту марганцю (до
                                                                                                   2
                  1,0%) і кремнію (до 0,47%) показник K зростає до 0,33…0,4 г/(м ·год). Для

                  експлуатованих коліс зі зниженням вмісту вуглецю в сталі з 0,65% до 0,59%
                                                                                                         2
                  швидкість  корозії  на  поверхні  кочення  зростає  (K=0,36  і  0,41  г/(м ·год)

                  відповідно),  а  в  серединній  частині  ободу,  навпаки,  зменшується  (K=0,29  і
                             2
                  0,22 г/(м ·год) відповідно) [298]. Отримані результати неоднозначні, можна

                  лише відзначити тенденцію до зниження швидкості корозії сталі на поверхні

                  кочення нових і експлуатованих коліс з підвищенням вмісту вуглецю в сталі

                  [298].
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83