Page 82 - Кулик В.В.
P. 82

82

                  витримки зростає частка лінзоподібного бейніту і знижується або повністю

                  зникає мартенсит, в кінцевій мікроструктурі  також є залишковий аустеніт.

                  Він виявлений після охолодження на повітрі з подальшим відпуском у сумі

                  7,9%, і 7,8-13,7% після ізотермічної обробки, коли витримка зростає від 30 до

                  84 хв. подальше зростання витримки на кількість його виділення не впливає.

                  Низьковуглецеві сталі поєднують високу міцність (1500-1600 МПа), відносне

                                                                                       2
                  видовження (15-20%) і ударну в’язкість (63 до 132 Дж/cм ) після ізотермічної
                                        0
                  обробки  при  320 С  зі  зростанням  часу  витримки  від  30  до  84  хв.,  а
                                                                          2
                  максимальна в’язкість руйнування (152 Дж/cм ) досягається за часу витримки
                  300 хв., після чого вона знижується зі зростанням часу витримки.

                         Бейнітна мікроструктура (мас. %: 0,19C; 1,44Si; 1,82Mn; 0,26Mo; 0,07V;

                  0,09Cr;  0,22Ni;  0,03Cu)  колісної  сталі,  отримана  внаслідок  програмованого

                  гартування  поверхні  кочення  колеса  водою    з  метою  забезпечення

                  ізотермічного  розпаду  аустеніту  [302].  У  структурі  відсутні  карбіди  на

                  глибині  55мм  від  поверхні  кочення  колеса,  в  ободі  і  диску  сформовані

                  гранульований бейніт і бейнітний ферит, відповідно. Залишковий аустеніт в

                  ободі колеса такої сталі є у вигляді плівки між рейками бейнітного фериту чи

                  суб-рейками шириною 10-30 нм і об’ємна частка його становить 4-9 мас. %,

                  без  будь-яких  виділень  карбідів.  Показано,  що  високий  вміст  кремнію  (до

                  2%) у бейнітній сталі утруднює виділення крихких карбідів під час фазових

                  перетворень  [304].  Механічні  результати  порівнювали  зі  сталлю  колеса

                  промислового виробництва CL60 [302]. Бейнітна сталь без карбідів має вищі

                  значення  міцності  (1090  МПа),  твердості  (310НВ)  та  пластичності  (15%), а

                  також границі текучості (860 МПа) і ударної в’язкості зразків з U-подібним

                                                     2
                  надрізом  (в диску  91 Дж/см )  в ободі колеса  проти  сталі  CL60 (1020 МПа;
                                                               2
                  273НВ;  15%;    860  МПа  і  34  Дж/см ),  відповідно.  Ресурсні  характеристики
                  визначає міцність і твердість. Знос асоціюється з твердістю, чим вона вища,

                  тим менший знос, границя текучості має головно вплив на опір контактній

                  втомі.
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87