Page 300 - Кулик В.В.
P. 300

300

                                                   Висновки до розділу 5



                         1.     Для  пошуку  шляхів  підвищення  опору  крихкому  руйнуванню

                  металу в зоні термічного впливу, що виникає після ремонтного наплавлення

                  поверхні кочення залізничних коліс, досліджено вплив різних термообробок,

                  у  тому  числі  традиційної  та  модифікованої  авторами  Q-n-P-обробки,  коли

                  зміною  температурно-часових  параметрів  забезпечували  різний  вміст

                  залишкового аустеніту, який за рахунок реалізації відомого TRIP-механізму

                  пластифікації  сталі  внаслідок  його  деформаційного  мартенситного

                  перетворення впливає на структурно-механічний стан сталей, а також різний

                  рівень залишкових напружень ІІ роду.

                         2.     Встановлено,  що  після  модифікованої  Q-n-P-обробки  механічні

                  характеристики  сталі  зростають  більше,  ніж  після  традиційної,  що

                  підтверджено за параметром конструкційної міцності P = [ ‧K ‧K ].
                                                                                                th
                                                                                          U
                                                                                                      fc
                         3.     Показано, що підвищити опірність крихкому руйнуванню металу

                  колеса  в  зоні  термічного  впливу  після  відновлювального  наплавлення  до

                  рівня  основного  металу  можливо  формуванням  у  цій  зоні  бейнітно-

                  мартенситної  структури  і  витримкою  2…3  год  при  100°С  під  час  його

                  охолодження  після  наплавлення.  Така  витримка  сприяє  зростанню  порога

                  втоми зразка з тріщиною – в 1,6 рази, циклічної в’язкості руйнування – в 1,8

                  рази за практично незмінної міцності, що спричинено падінням в ~ 1,5 рази

                  напружень  ІІ  роду  і  локальних  деформацій  в  об’ємі  рейок  бейніту  та

                  мартенситу.

                         4.     Досліджено  властивості  зварного  шва,  отриманого  дротом  Св-

                  08ХM  (0,08%С),  який моделює матеріал наплавки  в залізничних колесах  зі

                  сталей  з  підвищеним  вмістом  вуглецю  (0,65%С).  Отримано  позитивний

                  результат  запропонованої  термічної  обробки  за  рахунок  підвищення

                  характеристик циклічної тріщиностійкості металу зони термічного впливу зі

                  структурою  байнітно-мартенситу.  Отримані  результати  покладені  в  основу

                  розробки  технології  ремонту  високоміцних  залізничних  коліс,  яка  повинна
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305