Page 305 - Кулик В.В.
P. 305
305
11. Підвищення циклічної тріщиностійкості зони термічного впливу
ремонтної наплавки залізничних коліс досягається формуванням у цій зоні
змішаної структури верхнього і нижнього бейніту (~66%) та мартенситу
(~34%) і витримкою 2…3 год, перериваючи охолодження сталі при 100ºС,
тобто за температури між точками початку (M ) і кінця (M ) мартенситного
f
s
перетворення. Така витримка сприяє зростанню порога втоми зразка з
тріщиною в 1,6 рази, циклічної в’язкості руйнування – в 1,8 рази за
практично незмінної міцності. Це спричинено падінням в ~ 1,5 рази
напружень ІІ роду в об’ємі рейок бейніту та мартенситу (патент України №
105440). При цьому відома і модифікована Q-n-P-обробки менш ефективні.
12. Рекомендації для підвищення циклічної тріщиностійкості зони
термічного впливу наплавок включено у технічний регламент ремонту
залізничних коліс, розроблений в ІЕЗ НАН України (див. Додаток Б).
13. На основі отриманих результатів досліджень сформульовано
відомчий нормативний документ “Додаткові вимоги до сталей
суцільнокатаних високоміцних залізничних коліс”. Розроблені нормативи
служать основою для створення Технічних умов на високоміцні залізничні
колеса нового покоління (див. Додаток В).