Page 160 - Кулик В.В.
P. 160

160

                  поперечного  зсуву  (з  урахуванням  тертя  між  берегами  тріщини),

                  встановлено,  що  ця  пошкодженість  однозначно  залежить  від  циклічної

                  в’язкості руйнування сталі (рис. 3.35б). Зокрема, вона найбільша в колесах зі

                                                                            0
                  сталі  після  гартування  і  відпуску  при  400  С,  яка  володіє  найнижчою
                  циклічною  в’язкістю  руйнування  ΔK =59 МПа√м  та  ΔK  = 72 МПа√м.
                                                                  Іfc
                                                                                             ІІfc
                  Найменш пошкодженим виявилося колесо з сталі після гартування і відпуску

                             0
                  при  600  С,  коли  ΔK =109 МПа√м  та  ΔK =153 МПа√м.  При  цьому,  така
                                                                       ІІfc
                                            Іfc
                  однозначна  залежність  відсутня,  коли  за  визначальний  параметр
                  тріщиностійкості брати поріг втоми ΔK  і ΔK  (рис. 3.35а) [396].
                                                                  Іth
                                                                          ІIth



































                   Рисунок 3.35 – Залежність пошкодженості поверхні кочення коліс від порогу

                   втоми (а) і циклічної в'язкості руйнування (б) колісної сталі за нормального

                     відриву (відкриті символи) і поперечного зсуву (закриті символи):  ,▲ -

                                                                                                0
                                                                       0
                                             0
                              відпуск 400  С; □, ■ - відпуск 500  С; ○, ●- відпуск 600  С

                         На  основі  наведених  вище  досліджень  ми  прийшли  до  висновку,  що

                  дефекти  поверхні  кочення  залізничних  коліс  пов’язані  з  характеристиками

                  циклічної тріщиностійкості сталей [396].
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165