Page 156 - Кулик В.В.
P. 156

156

                  циклічної в’язкості руйнування не залежить від механізму руйнування (рис.

                  3.32б) [378, 379].




























                   Рисунок 3.32 – Залежність циклічної в’язкості руйнування (а) і порогу втоми

                         (б) від границі текучості   (○,  ) та дисперсності D (●,▲) сталі за
                                                        0,2
                                нормального відриву (○,●) та поперечного зсуву ( , ▲)



                         3.3.2.3.  Зв’язок  між  пошкодженістю  поверхні  кочення  колеса  і

                         характеристиками циклічної тріщиностійкості колісної сталі



                         Ресурс  залізничних  коліс  залежить  від  опору  зношуванню  та

                  руйнуванню, яке спричинине тріщиноутворенням на їх поверхні кочення, що

                  приводить  до  формування  тут  дефектів  типу  вищербин.  Це  зумовлює

                  необхідність  обточування  коліс  і  зменшення  їх  терміну  експлуатації.

                  Актуальність цієї проблеми повязують зі зростанням осьових навантажень і

                  швидкості  руху  залізничного  транспорту  та  використанням  у  цьому  звязку

                  високоміцних  (твердих)  коліс.  З  одного  боку,  це  призвело  до  збільшення

                  зносостійкості поверхні кочення кочення коліс, але з другого – до зниження


                  її  тріщиностійкості  та  інтенсифікації  пошкодженості  внаслідок  утворення
                  вищербин залежно від фазового складу і морфології структури колісної сталі


                  та впливу експлуатаційних і кліматичних чинників [144, 186, 344, 374]. Тому
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161