Page 54 - дисертація Головчук
P. 54
54
[162]. Для уникнення взаємовпливу деформаційних полів між найближчих
відбитків віддаль між ними встановили 10…20 мкм.
Рисунок 2.3 – Схема розташування ділянок для визначення локального вмісту
елементів легування у покриттях.
2.4.2 Метод визначення динамічної мікротвердості. В роботі
використали також заміри мікротвердості методом динамічного індентування,
в основі якого автоматична реєстрація величини навантаження та глибини
проникнення індентора в тіло покриття як на етапі навантаження, так і на етапі
розвантаження. За результатами таких випробувань отримували діаграми
навантаження під час вдавлювання індентора у покриття P = f(h) (рис. 2.4), з
якої можна було визначати не лише мікротвердість, а ще й низку інших
параметрів таких як:
схильність покриттів до мікро повзучості;
мікротвердість у діапазоні малих і надмалих навантажень;
мікродеформації в покриттях за кінетикою заглиблення індентора;
градієнт властивостей по глибині втілення індентора;
крихкість покриттів;
пружність покриттів.