Page 54 - дисертація Головчук
P. 54

54

                  [162].  Для  уникнення  взаємовпливу  деформаційних  полів  між  найближчих

                  відбитків віддаль між ними встановили 10…20 мкм.































                  Рисунок 2.3 – Схема розташування ділянок для визначення локального вмісту

                  елементів легування у покриттях.



                         2.4.2  Метод  визначення  динамічної  мікротвердості.  В  роботі

                  використали також заміри мікротвердості методом динамічного індентування,

                  в  основі  якого  автоматична  реєстрація  величини  навантаження  та  глибини

                  проникнення індентора в тіло покриття як на етапі навантаження, так і на етапі

                  розвантаження.  За  результатами  таких  випробувань  отримували  діаграми

                  навантаження під час вдавлювання індентора у покриття P = f(h) (рис. 2.4), з

                  якої  можна  було  визначати  не  лише  мікротвердість,  а  ще  й  низку  інших

                  параметрів таких як:

                               схильність покриттів до мікро повзучості;

                               мікротвердість у діапазоні малих і надмалих навантажень;

                               мікродеформації в покриттях за кінетикою заглиблення індентора;


                               градієнт властивостей по глибині втілення індентора;

                               крихкість покриттів;

                               пружність покриттів.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59