Page 65 - Thesis_Lavrys
P. 65

65

                  навантаження  0,6 МПа  зі  швидкістю  ковзання  0,6 м/с.  Тип  змащування  –

                  граничне. В якості мастила використовували гідрорідину АМГ-10 (авіаційне

                  гідравлічне  масло  ГОСТ  6794-53),  яка  використовується  в  гідросистемах

                  вітчизняних  літаків  [153].  Контртіла  виготовленні  з  деформівної  бронзи

                  БрАЖН 10-4-4.

                         Схемою  трибоспряження  –  «диск–колодка»  (рис.                         2.6).  Для

                  забезпечення  надійного  контакту  в  парі  тертя  попередньо  проводили

                  припрацювання         зразків     за    навантаження        меншого        від    робочого,

                  безпосередньо  на  випробувальній  установці  до  досягнення  площі

                  контактування не менше 90 %. Зразок (диск) закріплювали на валу установки

                  таким  чином,  щоб  радіальне  биття  не  перевищувало  0,02 мм.  Контртіло

                  (колодка)  встановлювали  у  затискач,  закріплений  на  нерухомому  валу

                  каретки.  Конструкція  затискача  виконана  таким  чином,  що  дає  можливість

                  колодці «само встановлюватися» під час фрикційного контакту із диском.























                      1 – отвір для термопари; 2 – колодка (контртіло); 3 – диск (зразок); 4 – контейнер з

                                                            мастилом

                  Рисунок 2.6 – Зовнішній вигляд та схема (б) трибоспряження «диск–колодка»



                         Зносостійкість досліджуваних пар тертя  оцінювали  за зміною їх маси

                  після фрикційної взаємодії, зважуючи на вазі Voyager з точністю до 0,1 мг,

                  відповідно до ГОСТ 23.224-86. Температуру в околі зони тертя визначали за

                  допомогою        хромель-алюмелевої          термопари       ТХА       (ДСТУ       2857-94).

                  Вимірювання  моменту  тертя  проводили  безконтактним  індуктивним
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70