Page 65 - Thesis_Lavrys
P. 65
65
навантаження 0,6 МПа зі швидкістю ковзання 0,6 м/с. Тип змащування –
граничне. В якості мастила використовували гідрорідину АМГ-10 (авіаційне
гідравлічне масло ГОСТ 6794-53), яка використовується в гідросистемах
вітчизняних літаків [153]. Контртіла виготовленні з деформівної бронзи
БрАЖН 10-4-4.
Схемою трибоспряження – «диск–колодка» (рис. 2.6). Для
забезпечення надійного контакту в парі тертя попередньо проводили
припрацювання зразків за навантаження меншого від робочого,
безпосередньо на випробувальній установці до досягнення площі
контактування не менше 90 %. Зразок (диск) закріплювали на валу установки
таким чином, щоб радіальне биття не перевищувало 0,02 мм. Контртіло
(колодка) встановлювали у затискач, закріплений на нерухомому валу
каретки. Конструкція затискача виконана таким чином, що дає можливість
колодці «само встановлюватися» під час фрикційного контакту із диском.
1 – отвір для термопари; 2 – колодка (контртіло); 3 – диск (зразок); 4 – контейнер з
мастилом
Рисунок 2.6 – Зовнішній вигляд та схема (б) трибоспряження «диск–колодка»
Зносостійкість досліджуваних пар тертя оцінювали за зміною їх маси
після фрикційної взаємодії, зважуючи на вазі Voyager з точністю до 0,1 мг,
відповідно до ГОСТ 23.224-86. Температуру в околі зони тертя визначали за
допомогою хромель-алюмелевої термопари ТХА (ДСТУ 2857-94).
Вимірювання моменту тертя проводили безконтактним індуктивним