Page 29 - Thesis_Lavrys
P. 29
29
обумовлює необхідність простоти конфігурації виробу під час пресування
його в прес-формі.
Незважаючи на вище сказане, порошкова металургія титану та його
сплавів на даний час стрімко розвивається, що пов’язано з високою
ефективністю, простотою, економічністю процесу.
У деяких областях застосування високоміцних титанових сплавів
склалося досить стійке уявлення про надійне використання сплавів з тим чи
іншим рівнем міцності і значеннями службових характеристик [38]:
o в силових конструкціях (шасі, механізми крила, пілони і ін.)
пасажирських і транспортних літаків використовуються титанові сплави з
1/2
властивостями: σ =1100…1250 МПа; K = 62 МПа·м ; малоциклова утома
1с
в
5
(МЦУ) при K =2,6 і N=10 циклів σ mах ≥500 МПа;
t
o в маневрених літаках практично всі силові конструкції можна
виготовляти з високоміцних титанових сплавів з властивостями:
4
1/2
σ =1150…1300 МПа; K =53,8 МПа·м ; МЦУ при K =2,6 і N = 10 циклів
1с
t
в
σ mах >550 МПа;
o в дисках і лопатках вентилятора і компресора низького тиску
авіаційного двигуна, що працюють за температур до 300…350°С,
використовують титанові сплави з властивостями: σ =1150…1250 МПа;
в
1/2
5
K =57,2 МПа·м ; МЦУ при K =3,0 і N = 10 циклів σ mах ≥550 МПа;
t
1с
o окремі деталі і конструкції авіакосмічної техніки можна
виготовляти з титанових сплавів з більш високою міцністю, ніж вказувалося
вище.
Так, наприклад, пружні елементи (торсіонні підвіски, компенсаційні
пружини і ін.) виготовляють зі сплавів з гарантованою межею міцності від
1200 до 1300 МПа, а ємності високого тиску, корпуси твердопаливних
двигунів, центрифуги можна виготовляти з титанових сплавів з межею
міцності – 1300…1350 МПа.
У табл. 1.2 наведено марки титанових сплавів і їх використання в
конструкції літака [16].