Page 29 - Thesis_Lavrys
P. 29

29

                  обумовлює  необхідність  простоти  конфігурації  виробу  під  час  пресування

                  його в прес-формі.

                         Незважаючи  на  вище  сказане,  порошкова  металургія  титану  та  його

                  сплавів  на  даний  час  стрімко  розвивається,  що  пов’язано  з  високою

                  ефективністю, простотою, економічністю процесу.

                         У  деяких  областях  застосування  високоміцних  титанових  сплавів

                  склалося досить стійке уявлення про надійне використання сплавів з тим чи

                  іншим рівнем міцності і значеннями службових характеристик [38]:

                         o      в  силових  конструкціях  (шасі,  механізми  крила,  пілони  і  ін.)

                  пасажирських  і  транспортних  літаків  використовуються  титанові  сплави  з

                                                                                    1/2
                  властивостями:  σ =1100…1250 МПа;  K   =  62 МПа·м ;  малоциклова  утома
                                                                  1с
                                       в
                                                5
                  (МЦУ) при K =2,6 і N=10  циклів σ         mах ≥500 МПа;
                                  t
                         o      в  маневрених  літаках  практично  всі  силові  конструкції  можна
                  виготовляти  з  високоміцних  титанових  сплавів  з  властивостями:

                                                                                                      4
                                                                1/2
                  σ =1150…1300 МПа;  K =53,8 МПа·м ;  МЦУ  при  K =2,6  і  N  =  10   циклів
                                              1с
                                                                                   t
                    в
                  σ mах >550 МПа;
                         o      в  дисках  і  лопатках  вентилятора  і  компресора  низького  тиску
                  авіаційного  двигуна,  що  працюють  за  температур  до  300…350°С,


                  використовують  титанові  сплави  з  властивостями:  σ =1150…1250 МПа;
                                                                                        в
                                     1/2
                                                                       5
                  K =57,2 МПа·м ; МЦУ при K =3,0 і N = 10  циклів σ               mах ≥550 МПа;
                                                       t
                    1с
                         o      окремі  деталі  і  конструкції  авіакосмічної  техніки  можна
                  виготовляти з титанових сплавів з більш високою міцністю, ніж вказувалося


                  вище.

                         Так,  наприклад,  пружні  елементи  (торсіонні  підвіски,  компенсаційні

                  пружини і ін.) виготовляють зі  сплавів з гарантованою межею міцності від

                  1200  до  1300 МПа,  а  ємності  високого  тиску,  корпуси  твердопаливних

                  двигунів,  центрифуги  можна  виготовляти  з  титанових  сплавів  з  межею

                  міцності – 1300…1350 МПа.

                         У  табл.  1.2  наведено  марки  титанових  сплавів  і  їх  використання  в

                  конструкції літака [16].
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34