Page 26 - Thesis_Lavrys
P. 26
26
збільшити співвідношення «тяга-вага» літака [45, 49]. Інтерметалідні
титанові сплави можуть використовуватись в якості матеріалу для деталей
статорної частини газотурбінного двигуна [49-51]:
компресор високого тиску (T <700ºС ) – напрямляючі лопатки,
роб
корпус;
турбіна низького тиску (T <800ºС ) – соплові лопатки, корпус;
роб
камера згоряння (T <800ºС ) – жарова труба, корпус;
роб
форсажна камера – розсікач камери, корпус.
Таблиця 1.1 Порівняльні характеристики матеріалів, які
застосовуються в авіаційних конструкціях [21]
Питома Питома
Границя Модуль
Густина міцність жорсткість
Матеріал 3 міцності пружності 3
ρ, кг/м σ /ρ, E/ρ·10 ,
в
σ , МПа E, ГПа кН·м/кг кН·м/кг
в
Алюмінієві 2700 400…650 72 26,5
сплави 140…240
Магнієві 1800 200…340 45 25,0
сплави 110…190
Титанові 4500 500…1300 120 110…290 26,6
сплави
Сталі
середньої 7800 800…1300 210 100…170 27,0
міцності
Високоміцні 7800 1300…230 210 27,0
сталі 0 160…300
Композиційні 1400…260 500…1300 35…250 25…100
матеріали 0 400…600
До четвертого напрямку застосування відносять титанові сплави, які
характеризуються хорошою зварюваністю. У цьому напрямку великі
перспективи мають титанові сплави, розробленні в інституті
електрозварювання ім. Є.О.Патона НАН України. Наприклад, Т80, Т90, Т100,
Т110 за своїми механічними властивостями у відпаленому стані не
поступаються сплавам ОТ4-1, ОТ4, ВТ6, ВТ22 відповідно, однак володіють