Page 24 - Thesis_Lavrys
P. 24
24
Існує чотири основні напрямки використання титанових сплавів у
різних деталях вітчизняних повітряних суден (рис. 1.3), що обумовлені їх
властивостями [16]:
малолеговані сплави підвищеної пластичності – для виготовлення
деталей складної просторової форми;
високоміцні сплави – для відповідальних високонавантажених
вузлів і агрегатів літака;
жароміцні сплави – для деталей, що експлуатуються за високих
температур (до 600°С);
зварювальні сплави – для деталей складної конфігурації.
Рисунок 1.3 – Використання титанових сплавів в конструкціях літаків марки
«Ан» [16]
До першого напрямку застосування відносяться технічно чистий титан
(ВТ1-0, ВТ1-00) та малолеговані титанові сплави (ПТ7М, ОТ4-1 та ін.), що
обумовлено[16, 33-36]:
високою корозійною стійкістю (виготовлення окантовки люків,
де можливе накопичення вологи);
високою температурою плавлення і хімічною інертністю
(виготовлення обшивок двигуна, вогнеблокувальних протипожежних
перегородок);
мінімальним з поміж усіх металів температурним коефіцієнтом
лінійного розширення (виготовлення тонкостінних трубопроводів повітряної
системи).