Page 27 - Thesis_Lavrys
P. 27

27

                  кращою  зварюваністю.  У  вітчизняному  літакобудуванні  найбільшого

                  поширення отримав титановий сплав Т110, який використовується у зварних

                  конструкціях літаків марок Ан-70 та Ан-148. Він частково замінив титановий

                  сплав  ВТ22,  оскільки  за  рівнем  технологічності,  зварюваності  і

                  роботоспроможності  в  умовах  циклічного  навантаження  зварних  швів  є

                  кращим. Також на даний час в інституті електрозварювання ім. Є.О.Патона

                  НАН  України  ведуться  розробки  титанового  сплаву  Т120,  який  за  своїми

                  технологічними,          експлуатаційними          властивостями         перевищуватиме

                  титановий сплав Т110 [16, 52].

                         Що до використання в авіаційній промисловості литих та порошкових

                  титанових сплавів слід зазначити наступне.

                         Литі сплави використовуються в авіабудуванні відносно недавно, хоча

                  перші  титанові  злитки  були  отриманні  ще  на  ранніх  стадіях  розвитку

                  металургії  титану.  Промислове  освоєння  фасонного  литва  з  титанових


                  сплавів  продовжувалось  тривалим  часом  та  продовжується  і  до  сьогодні.
                  Труднощі  виробництва  фасонних  відливок  з  титану  обумовленні  високою


                  активністю  його  в  рідкому  стані  з  газами,  а  також  з  усіма  відомими
                  вогнетривкими  матеріалами.  Інша  причина  затримки  розвитку  титанового


                  литва  –  відсутність  спеціального  ливарного  обладнання,  яке  дозволяє
                  провести  плавлення  і  розливку  металу  в  захисній  газовій  атмосфері  або  у


                  вакуумі.
                         На  даний  час,  незважаючи  на  наявність  вакуумного  обладнання  з


                  індукційними        та    електронно-променевими            способами        плавлення       і

                  формування  фасонних  відливок  в  одноразові  форми  з  графіту,  широкому

                  поширенню  титанового  литва  обмежує  його  досить  висока  вартість  та

                  поганий       комплекс       фізико-механічних         характеристик         порівняно      з

                  деформуванням.  Тому  литво  титанових  деталей  застосовується  виключно  в

                  тих  випадках,  коли  виготовлення  механічним  способом  з  деформованих

                  напівфабрикатів неможливе. В останніх моделях літаків литі титанові сплави
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32