Page 130 - Thesis_Lavrys
P. 130

130

                     Таблиця  6.1  Параметр  шорсткість  поверхні  R (мкм)  досліджуваних
                                                                                  a
                  трибопар до та після тертя


                          № пари                   До тертя                        Після тертя
                            тертя            Диск           Колодка            Диск           Колодка
                              1               0,12             0,9              1,25             1,49
                              2               0,15             0,9              0,95             1,23
                              3               0,24             0,9              0,15             0,25
                              4               0,19             0,9              0,10             0,18





                           Висновки до розділу 6.


                         1.  Встановлено,  що  на  етапі  стабільного  зношування  найнижчі

                  значення коефіцієнта тертя та температури в околі зони тертя фіксуємо для

                  трибопари,  де  титановий  сплав  ВТ22  зміцнювали  ДДО.  Проведення

                  попереднього  поверхневого  деформування  перед  азотуванням  сплаву  ВТ22

                  дозволяє  знизити  коефіцієнт  тертя  та  термепатуру  в  околі  зони  тертя

                  досліджуваної фрикційної пари на 30 і 20%, відповідно, порівняно зі СА.

                         2.  Показано,  що  фрикційна  пара,  де  сплав  ВТ22  зміцнювали  ДДО

                  володіє найвищою зносостійкістю, яка на порядок вища, ніж фрикційна пари,

                  де сплав після ЗТО і ХППД, та удвічі вищі, ніж де сплав зміцнювали СА.

                         3.  Згідно  металографічного  аналізу  встановлено,  що  механізм

                  зношування  сплаву  ВТ22  після  ЗТО  і  ХППД  відповідає  адґезійному  і

                  втомному  механізмам.  Натомість  формування  на  поверхні  сплаву  ВТ22

                  нітридної  плівки  після  СА  і  ДДО  змінює  механізм  зношування  на

                  абразивний,  що  і  пояснює  зменшення  інтенсивності  зношування  цих

                  трибопар на порядок.

                         4. Представлено нове вирішення науково-технічної задачі підвищення

                  зносостійкості  сплаву  ВТ22  шляхом  інтенсифікації  СА  попереднім


                  модифікуванням поверхневої структури ХППД.
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135