Page 130 - Thesis_Lavrys
P. 130
130
Таблиця 6.1 Параметр шорсткість поверхні R (мкм) досліджуваних
a
трибопар до та після тертя
№ пари До тертя Після тертя
тертя Диск Колодка Диск Колодка
1 0,12 0,9 1,25 1,49
2 0,15 0,9 0,95 1,23
3 0,24 0,9 0,15 0,25
4 0,19 0,9 0,10 0,18
Висновки до розділу 6.
1. Встановлено, що на етапі стабільного зношування найнижчі
значення коефіцієнта тертя та температури в околі зони тертя фіксуємо для
трибопари, де титановий сплав ВТ22 зміцнювали ДДО. Проведення
попереднього поверхневого деформування перед азотуванням сплаву ВТ22
дозволяє знизити коефіцієнт тертя та термепатуру в околі зони тертя
досліджуваної фрикційної пари на 30 і 20%, відповідно, порівняно зі СА.
2. Показано, що фрикційна пара, де сплав ВТ22 зміцнювали ДДО
володіє найвищою зносостійкістю, яка на порядок вища, ніж фрикційна пари,
де сплав після ЗТО і ХППД, та удвічі вищі, ніж де сплав зміцнювали СА.
3. Згідно металографічного аналізу встановлено, що механізм
зношування сплаву ВТ22 після ЗТО і ХППД відповідає адґезійному і
втомному механізмам. Натомість формування на поверхні сплаву ВТ22
нітридної плівки після СА і ДДО змінює механізм зношування на
абразивний, що і пояснює зменшення інтенсивності зношування цих
трибопар на порядок.
4. Представлено нове вирішення науково-технічної задачі підвищення
зносостійкості сплаву ВТ22 шляхом інтенсифікації СА попереднім
модифікуванням поверхневої структури ХППД.