Page 90 - Кулик В.В.
P. 90

90

                  1,27 рази. Тобто колісна сталь марки Т є значно більше схильна до впливу

                  залишкових напружень (які моделювали високою асиметрією навантаження)

                  порівняно зі сталлю марки 2.



                         1.3. Постановка задач досліджень



                         Під  час  експлуатації  на  залізничні  колеса  діють  статичні,  циклічні  і

                  динамічні  навантаження,  корозивне  середовище  і  низькі  температури

                  довкілля,  теплові  навантаження  внаслідок  перепаду  температур  при

                  гальмуванні тощо. Тому вони повинні відповідати комплексу вимог щодо їх

                  надійності і довговічності, що є особливо актуальним для України як одного

                  із  світових  лідерів  у  виробництві  залізничних  коліс.  Для  зростання

                  експортного  потенціалу  України  необхідно  підвищити  ресурс  коліс.

                  Зменшення  зношування  поверхні  кочення  залізничних  коліс  донедавна  було

                  однією  з  найважливіших  задач  підвищення  ресурсу,  яку  у  світовій  практиці

                  вирішували  шляхом  розроблення  вуглецевих  низьколегованих  сталей  з

                  підвищеними         вмістом       вуглецю       (0,6…0,7%).       Досвід       експлуатації

                  високоміцних коліс типу КП-Т (з підвищеним вмістом вуглецю до 0,70%) з

                  підвищеною  зносостійкістю  виявив  їх  передчасний  вихід  з  експлуатації

                  внаслідок утворення повзунів і вищербин на їх поверхні кочення.

                         Як  показує  світова  практика  виробництва  коліс,  не  існує  єдиного

                  підходу  до  розроблення  колісних  сталей.  Тому  необхідно  встановити

                  визначальні  механічні  характеристики  колісних  сталей,  оптимізація  яких

                  забезпечуватиме  підвищений  ресурс  коліс  за  критеріями  міцності,

                  зносостійкості (твердості) і пошкоджуваності поверхні кочення (повзунами,

                  вищербинами  тощо),  а  також  розробити  нові  марки  колісних  сталей,  які  б

                  задовольняли цим критеріям.

                         Таким  чином,  до  матеріалу  коліс  висуваються  високі  вимоги  для

                  мінімізації  вищезгаданої  пошкоджуваності.  Проте,  наявний  комплекс


                  характеристик, поданий у діючих нормативних документах [5, 10, 317-320]
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95