Page 49 - Кулик В.В.
P. 49

49

                  колеса вище температури аустенізації [15-31]. В результаті цього уся енергія

                  тертя в колесі локалізується в зоні контакту, а в рейці вона розподіляється по

                  всій довжині.






























                   Рисунок 1.1 – Дефект контактно-втомного походження на поверхні кочення

                                                          колеса [47]



                         Мартенсит,  який  є  твердим  і  крихким  і  легко  розтріскується  та

                  викришується  під  дією  контактних  напружень  (рис.  1.2).  Динамічні

                  перевантаження також вносять свій вклад у руйнування.

                         Встановлено,  що  на  залізницях  Північної  Америки  інтенсивність

                  утворення       вищербин        від    термомеханічних          пошкоджень        обернено

                  пропорційна до маси вагону, чим вона менша, тим більший відсоток коліс,

                  що знімаються з експлуатації за цим типом дефекту [52].

                         Ефективний  спосіб  унеможливлення  цих  пошкоджень  полягає  в

                  забезпеченні  умов,  коли  колеса  перебувають  під  впливом  розрахункового

                  гальмівного  зусилля  [50].  Це  досягається  вдосконаленням  обслуговування

                  гальмівного  устаткування,  зокрема  використанням  вагонів,  оснащених

                  перемиканням гальм з навантаженого на порожній режим і назад.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54