Page 49 - Кулик В.В.
P. 49
49
колеса вище температури аустенізації [15-31]. В результаті цього уся енергія
тертя в колесі локалізується в зоні контакту, а в рейці вона розподіляється по
всій довжині.
Рисунок 1.1 – Дефект контактно-втомного походження на поверхні кочення
колеса [47]
Мартенсит, який є твердим і крихким і легко розтріскується та
викришується під дією контактних напружень (рис. 1.2). Динамічні
перевантаження також вносять свій вклад у руйнування.
Встановлено, що на залізницях Північної Америки інтенсивність
утворення вищербин від термомеханічних пошкоджень обернено
пропорційна до маси вагону, чим вона менша, тим більший відсоток коліс,
що знімаються з експлуатації за цим типом дефекту [52].
Ефективний спосіб унеможливлення цих пошкоджень полягає в
забезпеченні умов, коли колеса перебувають під впливом розрахункового
гальмівного зусилля [50]. Це досягається вдосконаленням обслуговування
гальмівного устаткування, зокрема використанням вагонів, оснащених
перемиканням гальм з навантаженого на порожній режим і назад.