Page 46 - Кулик В.В.
P. 46

46

                  Наявність дефектів у металі рейки або колеса в зоні інтенсивних контактних

                  напружень посилює ці умови [47].

                         Експлуатація  коліс  з  вищенаведеними  порушеннями  профілів

                  контактуючих  тіл, а  також  з нетиповим  їх розташуванням  може  знижувати

                  ресурс  коліс.  Враховуючи  те,  що  зросла  інтенсивність  руху  та,  особливо

                  осьові навантаження за незмінних профілів колеса і рейки, тиск на контактну

                  площадку  зріс,  а  це  ставить  додаткові  вимоги  як  до  матеріалу,  так  і  до

                  конструкції коліс.

                         Після тривалих досліджень було встановлено [47] наступне:

                               колеса  в  середньому  обточувалися  кожні  7  місяців,  при  цьому

                  середньоквадратичне відхилення складало близько 3 місяців;

                               близько 20 % коліс вагонного парку мали дефекти;

                               середня товщина шару металу, що видаляється при обточуванні


                  коліс становила 6 мм при середньоквадратичному відхиленні 2,5 мм.



                         1.1.2. Типи пошкоджень поверхні кочення коліс та їх причини



                         Існує безліч типів дефектів коліс [47-49], основні з них:

                               знос гребеня;

                               знос поверхні кочення з утворенням прокату;

                               поверхневі тріщини і викришування;

                               підповерхневі тріщини;

                               термічні тріщини;

                               інші види пошкоджень: термічні пошкодження від проковзування


                  коліс, повзуни, механічні пошкодження.
                         Зазвичай,  відомості  про  пошкодження  коліс  наведені  в  нормативних


                  документах  залізниць  (табл.  1.3).  Такі  відомості  про  дефекти  залізничних
                  коліс також відображено в нормативних документах Укрзалізниці [48].
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51