Page 46 - Кулик В.В.
P. 46
46
Наявність дефектів у металі рейки або колеса в зоні інтенсивних контактних
напружень посилює ці умови [47].
Експлуатація коліс з вищенаведеними порушеннями профілів
контактуючих тіл, а також з нетиповим їх розташуванням може знижувати
ресурс коліс. Враховуючи те, що зросла інтенсивність руху та, особливо
осьові навантаження за незмінних профілів колеса і рейки, тиск на контактну
площадку зріс, а це ставить додаткові вимоги як до матеріалу, так і до
конструкції коліс.
Після тривалих досліджень було встановлено [47] наступне:
колеса в середньому обточувалися кожні 7 місяців, при цьому
середньоквадратичне відхилення складало близько 3 місяців;
близько 20 % коліс вагонного парку мали дефекти;
середня товщина шару металу, що видаляється при обточуванні
коліс становила 6 мм при середньоквадратичному відхиленні 2,5 мм.
1.1.2. Типи пошкоджень поверхні кочення коліс та їх причини
Існує безліч типів дефектів коліс [47-49], основні з них:
знос гребеня;
знос поверхні кочення з утворенням прокату;
поверхневі тріщини і викришування;
підповерхневі тріщини;
термічні тріщини;
інші види пошкоджень: термічні пошкодження від проковзування
коліс, повзуни, механічні пошкодження.
Зазвичай, відомості про пошкодження коліс наведені в нормативних
документах залізниць (табл. 1.3). Такі відомості про дефекти залізничних
коліс також відображено в нормативних документах Укрзалізниці [48].