Page 48 - Кулик В.В.
P. 48

48

                                                                                 Продовження таблиці 1.3

                  Вищербини                 на     41-75         22-1,      Спричинюються

                  поверхні кочення                               22-2,      контактною          втомою         і

                                                                 22-3       термомеханічним фактором

                  Навари  (нарости)  на            41-76          21        Виникає                 внаслідок

                  поверхні  кочення                                         приварювання  матеріалів    з

                                                                            поверхонь                  колеса,

                                                                            гальмівної  колодки  и  рейки,

                                                                            а     також      спричинюється

                                                                            пластичною         деформацією

                                                                            матеріалу при проковзуванні

                                                                            колеса рейкою

                  Повзун                           41-78          20        Виникає, коли колесо ковзає

                                                                            рейкою



                  Ці документи містять класифікацію дефектів, їх коди, причини виникнення і

                  шляхи їх унеможливлення.


                         Утворення  вищербин  у  вигляді  раковин  –  це  контактно-втомний
                  дефект, що розвивається за дії нормальних і дотичних напружень (рис. 1.1).


                         Порушення  профілю  колеса  і  рейки  сприяє  збільшенню  контактних
                  напружень.  Контактні    напруження  часто  можуть  підвищуватися  в  2  рази,


                  якщо  на  поверхні  кочення  виникає  виступ.  Іншою  причиною  підвищених

                  напружень  є  динамічні  перевантаження,  що  виникають  внаслідок  дії

                  неврівноважених мас, повзунів, некруглості коліс, нерівностей шляху.

                         Тріщини  утворюються  від  термічної  дії  на  поверхню  кочення  колеса,

                  що  виникає  внаслідок  швидкого  нагріву  (коли  колесо  ковзає  по  рейці  в

                  результаті  процесу  гальмування  або  порушення  балансу  сил)  і  подальшого

                  швидкого охолодження [50, 51]. Коли колесо впродовж досить довгого часу

                  ковзає  по  рейці,  інтенсивно  виділяється  велика  кількість  теплової  енергії,

                  пов'язаної  з  тертям,  що  призводить  до  підвищення  температури  поверхні
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53