Page 50 - Кулик В.В.
P. 50
50
Інша можливість зниження схильності до утворення вищербин цього
типу полягає в зміні властивостей матеріалу колеса шляхом підвищення
температури аустенізації.
Рисунок 1.2 – Вищербина від термомеханічних пошкоджень на поверхні
кочення колеса [47]
Сезонні зміни також впливають на інтенсивність формування
вищербин. Вона значно зростає у зимовий період у Північній Америці і Росії
порівняно з літнім періодом. Однією з причин цього є збільшення жорсткості
шляху і, таким чином, міри впливу нерівностей шляху на сили, що діють між
колесом і рейкою. Іншою причиною є наявність рідини, води від дощу або
снігу, що розтанув, яка пришвидшує поширення тріщин за рахунок
гідростатичного тиску, спричиненого замиканням її у вершині тріщини.
Найбільш несприятливі умови для формування таких вищербин виникають,
коли за сухим періодом, впродовж якого тріщина зароджується, слідує
вологий період, коли вода значно пришвидшує поширення тріщини [53].
На поверхні кочення колеса може утворюватися сітка паралельних
тріщин, що сприятиме поверхневому викришуванню.