Page 50 - Кулик В.В.
P. 50

50

                         Інша  можливість  зниження  схильності  до  утворення  вищербин  цього

                  типу  полягає  в  зміні  властивостей  матеріалу  колеса  шляхом  підвищення

                  температури аустенізації.






























                     Рисунок 1.2 – Вищербина від термомеханічних пошкоджень на поверхні

                                                     кочення колеса [47]



                         Сезонні  зміни  також  впливають  на  інтенсивність  формування

                  вищербин. Вона значно зростає у зимовий період у Північній Америці і Росії

                  порівняно з літнім періодом. Однією з причин цього є збільшення жорсткості

                  шляху і, таким чином, міри впливу нерівностей шляху на сили, що діють між

                  колесом і рейкою. Іншою причиною є наявність рідини, води від дощу або

                  снігу,  що  розтанув,  яка  пришвидшує  поширення  тріщин  за  рахунок

                  гідростатичного  тиску,  спричиненого  замиканням  її  у  вершині  тріщини.

                  Найбільш несприятливі умови для формування таких вищербин виникають,

                  коли  за  сухим  періодом,  впродовж  якого  тріщина  зароджується,  слідує

                  вологий період, коли вода значно пришвидшує поширення тріщини [53].

                         На  поверхні  кочення  колеса  може  утворюватися  сітка  паралельних

                  тріщин, що сприятиме поверхневому викришуванню.
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55