Page 52 - Кулик В.В.
P. 52
52
Рисунок 1.3 – Відкол ободу колеса [58]
Навари (наволочення) металу коліс на поверхні кочення мають місце в
результаті зміщення металу при ковзанні колеса. Наволочення має місце
через потрапляння часток зношування з рейки, колеса і гальмівних колодок
на поверхню кочення колеса. Вважається, що навари, найчастіше
утворюються за підвищеної вологості, особливо в зимовий час, коли рейки
вкриті снігом [58, 59].
Зустрічаються і інші дефекти коліс, які можуть призвести до їх
виведення з експлуатації. Це тріснутий або зламаний обід, кільцеві
вироблення, тонкий обід, тонкий гребінь, вертикальний підріз гребеня.
Таким чином, до матеріалу коліс висуваються високі вимоги для
унеможливлення вищенаведеної пошкоджуваності.
1.2. Колісні сталі: можливості та альтернативи
1.2.1. Властивості колісних сталей
Згідно з ДСТУ ГОСТ 10791:2016 [5] тимчасовий опір на розтяг
матеріалу коліс вантажних вагонів зі сталі марки 2 повинен бути не меншим