Page 52 - Кулик В.В.
P. 52

52




























                                         Рисунок 1.3 – Відкол ободу колеса [58]



                         Навари (наволочення) металу коліс на поверхні кочення мають місце в

                  результаті  зміщення  металу  при  ковзанні  колеса.  Наволочення  має  місце

                  через потрапляння часток зношування з рейки, колеса і гальмівних колодок

                  на  поверхню  кочення  колеса.  Вважається,  що  навари,  найчастіше

                  утворюються за підвищеної вологості, особливо в зимовий час, коли рейки

                  вкриті снігом [58, 59].

                         Зустрічаються  і  інші  дефекти  коліс,  які  можуть  призвести  до  їх

                  виведення  з  експлуатації.  Це  тріснутий  або  зламаний  обід,  кільцеві

                  вироблення, тонкий обід, тонкий гребінь, вертикальний підріз гребеня.

                         Таким  чином,  до  матеріалу  коліс  висуваються  високі  вимоги  для

                  унеможливлення вищенаведеної пошкоджуваності.



                         1.2. Колісні сталі: можливості та альтернативи



                         1.2.1. Властивості колісних сталей



                         Згідно  з  ДСТУ  ГОСТ  10791:2016  [5]  тимчасовий  опір  на  розтяг

                  матеріалу коліс вантажних вагонів зі сталі марки 2 повинен бути не меншим
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57