Page 255 - Кулик В.В.
P. 255

255

                                                   Висновки до розділу 4



                         1.     Виявлено,  що  за  умов  екстрених  гальмувань  для  сталей

                  залізничних коліс типу КП-Т та КП-2 створюються сприятливіші умови для

                  утворення дефектів типу повзун на поверхні кочення, ніж для графітизованої.

                  Встановлено,  за  низьких  кліматичних  температур  (до  –40С)  графітизована

                  сталь не схильна до низькотемпературного окрихчення, а вплив корозивного

                  середовища  на  характеристики  її  циклічної  тріщиностійкості  відсутній.


                  Проте  її  низька  циклічна  в’язкість  руйнування  (K   < 40…50 МПа∙√м)  не
                                                                                   fc
                  відповідає вимогам до перспективних колісних сталей.

                         2.     Встановлено,  що  підвищений  вміст  кремнію  (~1%)  і  марганцю

                  (~1%)  за  пониженого  вмісту  вуглецю  (0,58…0,60%)  забезпечує  високі

                  границі міцності   = 1000…1100 MПa) і плинності (  = 730…770 MПa),
                                          В
                                                                                      0,2
                                                                                                              2
                  твердість  (320…330  HB)  і  ударну  в’язкість  (KCU              +20   =  27…33  Дж/см )
                  колісної  сталі.  Кремній  і  марганець  сприяють  вирівнюванню  циклічної

                  в’язкості  руйнування  K   сталі  у  різних  зонах  ободу  колеса,  а  також
                                                  fc
                  зниженню  високотемпературної  (вище  500ºС)  пластичності  (відносного

                  видовження ), що призводить до зменшення схильності сталі до утворення

                  повзунів на поверхні кочення порівняно зі стандартними колісними сталями


                  марок 2 і Т.
                         3.     Твердорозчинне  зміцнення  таких  сталей  за  порівняно  високого


                  (~0,6%)  вмісту  вуглецю  обумовлює  відносно  низьку  тріщиностійкість  за
                  циклічного  навантаження  у  вихідному  стані  і  за  впливу  термосилових


                  чинників  під  час  гальмування,  а  також  низький  опір  пошкоджуваності  в
                  умовах  контактної  втоми.  Для  оптимізації  комплексу  характеристик,  які


                  визначають  опір  зношуванню  і  пошкоджуваності  поверхні  кочення

                  високоміцних залізничних коліс, рекомендовано знизити вміст вуглецю в них

                  до 0,52…0,53%.

                         4.     Показано, що зменшення тріщиноутворення на поверхні кочення

                  високоміцних залізничних коліс досягається за зниженого вмісту вуглецю та
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260