Page 250 - Кулик В.В.
        P. 250
     250
                         Оцінюючи роботоздатність основі діаграм конструкційної міцності - за
                  поєднанням  характеристик  міцності     та  циклічної  в'язкості  руйнування
                                                                  B
                  ΔK  (рис. 4.56а), що найвищою міцністю володіє сталь марки Т, а найвищою
                      fc
                  циклічної  в'язкості  руйнування  -  сталь  марки  2.  Проте  оптимальним
                  поєднанням  вищезазначених  характеристик  володіють  сталі  марки  Ф1,  Ф2
                  [442]).  Коли  аналізувати  роботоздатність  за  поєднанням  характеристик
                  міцності     та  порогу  втоми  ΔK   (рис.  4.56б),  то  варто  зазначити
                                B
                                                                th
                  нечутливість  зміни  структурно-фазового  стану  за  характеристикою  порогу
                  втоми  ΔK ,  за  зміни  границі  міцності  більше  ніж  в  1,5  рази  поріг  втоми
                              th
                                                          .
                  змінюється  лише  на  1-1,5  МПа √м.  Варто  зазначити,  що  недоліком  цього
                  способу є те, що за цього підходу не враховують роботоздатність колісних
                  сталей за критерієм зношування.
                         Тому  оцінювання  роботоздатності  колісних  сталей  на  підставі
                  комплексних діаграм експлуатаційної надійності є об'єктивнішим (рис. 4.57).
                  Так  як  роботоздатність  сталей  залізничних  коліс  оцінюють  комплексно  за
                  опором  зношуванню  і  тріщиноутворенню  (вищерблюванню)  на  поверхні
                  кочення,  ґрунтуючись  на  діаграмі  експлуатаційної  надійності  колісних
                  сталей (рис. 4.57).
                         На  основі  отриманих  даних  встановлено  (рис.  4.57),  що  найвищим
                  опором до  пошкоджуваності  володіє  запропонована  сталь  Н4    з  нітридним
                  зміцнення (рис. 4.57 точка 6) та сталь марки 2 (рис. 4.57 точка 1), проте має
                  низький опір зношуванню. Високим опором до зношування володіє сталь з
                  твердорозчинним зміцненням  марки  К2  (рис. 4.57  точка  4)  та сталі  Т  (рис.
                  4.57  точка  2)    і  Т   (рис.  4.57  точка  3),  проте  має  низький  опір  до
                                            м
                  пошкодженості.  Очевидним  є  той  факт,  що  шуканий  оптимум  буде
                  наближатися до правого верхнього кута цієї діаграми (рис. 4.57). Сталь Ф2
                  забезпечує оптимальне поєднання опору до зношування та пошкоджуваності
                  (рис. 4.57 точка 9).
     	
