Page 250 - Кулик В.В.
P. 250

250

                         Оцінюючи роботоздатність основі діаграм конструкційної міцності - за

                  поєднанням  характеристик  міцності     та  циклічної  в'язкості  руйнування
                                                                  B
                  ΔK  (рис. 4.56а), що найвищою міцністю володіє сталь марки Т, а найвищою
                      fc
                  циклічної  в'язкості  руйнування  -  сталь  марки  2.  Проте  оптимальним

                  поєднанням  вищезазначених  характеристик  володіють  сталі  марки  Ф1,  Ф2

                  [442]).  Коли  аналізувати  роботоздатність  за  поєднанням  характеристик


                  міцності     та  порогу  втоми  ΔK   (рис.  4.56б),  то  варто  зазначити
                                B
                                                                th
                  нечутливість  зміни  структурно-фазового  стану  за  характеристикою  порогу

                  втоми  ΔK ,  за  зміни  границі  міцності  більше  ніж  в  1,5  рази  поріг  втоми
                              th
                                                          .
                  змінюється  лише  на  1-1,5  МПа √м.  Варто  зазначити,  що  недоліком  цього

                  способу є те, що за цього підходу не враховують роботоздатність колісних

                  сталей за критерієм зношування.

                         Тому  оцінювання  роботоздатності  колісних  сталей  на  підставі

                  комплексних діаграм експлуатаційної надійності є об'єктивнішим (рис. 4.57).

                  Так  як  роботоздатність  сталей  залізничних  коліс  оцінюють  комплексно  за

                  опором  зношуванню  і  тріщиноутворенню  (вищерблюванню)  на  поверхні

                  кочення,  ґрунтуючись  на  діаграмі  експлуатаційної  надійності  колісних

                  сталей (рис. 4.57).

                         На  основі  отриманих  даних  встановлено  (рис.  4.57),  що  найвищим

                  опором до  пошкоджуваності  володіє  запропонована  сталь  Н4    з  нітридним

                  зміцнення (рис. 4.57 точка 6) та сталь марки 2 (рис. 4.57 точка 1), проте має

                  низький опір зношуванню. Високим опором до зношування володіє сталь з

                  твердорозчинним зміцненням  марки  К2  (рис. 4.57  точка  4)  та сталі  Т  (рис.

                  4.57  точка  2)    і  Т   (рис.  4.57  точка  3),  проте  має  низький  опір  до
                                            м
                  пошкодженості.  Очевидним  є  той  факт,  що  шуканий  оптимум  буде

                  наближатися до правого верхнього кута цієї діаграми (рис. 4.57). Сталь Ф2

                  забезпечує оптимальне поєднання опору до зношування та пошкоджуваності

                  (рис. 4.57 точка 9).
   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255