Page 143 - Кулик В.В.
P. 143
143
Рисунок 3.21 – Розподіл кількості вищербин (розшарувань) на поверхні
кочення модельних зразків, вирізаних з коліс типу КП-Т (сталь марки Т) і
типу КП-2 (сталь марки 2) залежно від розмірів дефектів (за площею S )
Проведений кількісний аналіз всіх дефектів типу вищербина (від
розшарування та пітингоутворення), виявлених на поверхні кочення
модельного зразка показує (рис. 3.22), що сталь марки Т колеса типу КП-Т
схильніша до формування дрібних дефектів шляхом пітингоутворення (S =
2
0,0005 мм ), тоді як сталь марки 2 колеса типу КП-2 – до значно крупніших
2
дефектів, шляхом розшарування ((S = 0,02…0,625 мм ).
Вищербини, утворені через тільки пітингоутворення, виявились більш
однотипними, незважаючи на відмінність сталей коліс. За площею пітинга у
плані всі вони ідентифікуються на два діапазони: площею S =
1
2
2
0,0005…0,000625 мм і площею S = 0,00175…0,0025 мм . Кількість пітингів
2
меншої площі переважала і досягала 70 %. Такий розподіл був характерним
для сталей марки Т та марки 2. Відмінність полягала у кількості пітингів на
одиницю площі, яка для сталі марки Т є удвічі більшою, а середнє значення
кількості вищербин через пітингоутворення для неї становить 45-
2
50 штук/мм (рис. 3.23) [340].