Page 138 - Кулик В.В.
P. 138

138

                         За  низьких  амплітуд  навантаження  спостерігається  боріздчастий

                  квазіскол  та  череззеренний  скол,  проте  площадки  на  яких  він  має  місце  у

                  порівнянні  з  таким  зламом  сталі  у  вихідному  стані  є  значно  менші,

                  спостерігаються області усіяні сіткою ямкового мікроруйнування (див. рис.

                  3.19а).  Зі  зростанням  амплітуди  навантаження  у  зламі  переважають  гладкі,

                  відносно  безструктурні  фасетки,  що  є  наслідком  розщеплення  матеріалу

                  площинами  ковзання  та  борозчатий  квазіскол,  розміри  якого  відображають


                  структурні складові сталі (рис. 3.19б, в).
                         Мікрофрактографічні  дослідження  сталей  після  гальмування  з

                  повітряно-водяним  охолодженням  показали  різку  зміну  механізму  росту

                  втомної тріщини в обох сталях: від квазів’язкого череззеренного (рис. 3.16б

                  та  рис. 3.18б)  до  змішаного  ямкового  і  міжзеренного  в  сталі  марки  2  (рис.

                  3.20а)  та  переважно  низькоенергоємного  відкольного  міжзеренного

                  руйнування в сталі марки Т (рис. 3.20б) [355].

























                                        а                                               б



                   Рисунок 3.20 – Мікрофрактограми зразків сталей марки 2 колеса типу КП-2
                   (а) та марки Т колеса типу КП-Т (б) після гальмування з повітряно водяним


                                   охолодженням за високих амплітуд навантаження
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143