Page 140 - Кулик В.В.
P. 140

140

                  тріщиностійкістю,  особливо  циклічною  в’язкістю  руйнування  K                І fc  за  умов

                  нормального відриву.



                         Таблиця  3.4  –  Рентгеноструктурні  параметри  і  характеристики

                  циклічної тріщиностійкості колісних сталей


                  Варіант  Марка              Стан матеріалу                  0                    K   K
                                                                                                              fc
                                                                                                       th
                                                                          d,  A      σ , МПа
                                                                                       r
                    сталі     сталі      (охолодж. середовище)                                      MПa√м
                      1                            Еталон                1,01320         0           -       -

                      2                          Вихідний                1,01360       -276         7,0    100

                                            Після гальмування
                      3         2                                        1,01356       -249        20,0  100
                                                 (повітря)

                                        –//– (повітряно-водяний
                      4                                                  1,01315        +36        14,1     54
                                                   обдув)

                      5                            Еталон                1,01322         0           -       -

                      6                          Вихідний                1,01377       -380         6,5     65

                                            Після гальмування
                      7         Т                                        1,01333        -76         7,8     45
                                                 (повітря)
                                        –//– (повітряно-водяний
                      8                                                  1,01290       +221         5,9     31
                                                   обдув)



                  За порогами втоми K  відмінності між ними незначні, за винятком випадку
                                             І th
                  впливу  гальмування.  Виявлено,  що  експлуатаційні  проблеми  залізничних

                  коліс  зі  сталі  марки  Т  особливо  пов’язані  з  дією  температурно-силових

                  факторів  під  час  гальмування,  коли  для  цієї  сталі  відносне  падіння  K
                                                                                                             І th
                  навіть перевищує суттєве зниження K  (див. табл. 3.5).
                                                                 І fc
                         Причиною  утворення  вищербин  на  поверхні  кочення  коліс  є

                  інтенсифікація  тріщиноутворення  в  зоні  контакту  колесо-рейка,  зумовлена

                  мартенситним перетворенням і розтягальними залишковими напруженнями,

                  дію  яких  можна  моделювати  високою  асиметрією  (R=0,5)  циклу
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145