Page 140 - Кулик В.В.
P. 140
140
тріщиностійкістю, особливо циклічною в’язкістю руйнування K І fc за умов
нормального відриву.
Таблиця 3.4 – Рентгеноструктурні параметри і характеристики
циклічної тріщиностійкості колісних сталей
Варіант Марка Стан матеріалу 0 K K
fc
th
d, A σ , МПа
r
сталі сталі (охолодж. середовище) MПa√м
1 Еталон 1,01320 0 - -
2 Вихідний 1,01360 -276 7,0 100
Після гальмування
3 2 1,01356 -249 20,0 100
(повітря)
–//– (повітряно-водяний
4 1,01315 +36 14,1 54
обдув)
5 Еталон 1,01322 0 - -
6 Вихідний 1,01377 -380 6,5 65
Після гальмування
7 Т 1,01333 -76 7,8 45
(повітря)
–//– (повітряно-водяний
8 1,01290 +221 5,9 31
обдув)
За порогами втоми K відмінності між ними незначні, за винятком випадку
І th
впливу гальмування. Виявлено, що експлуатаційні проблеми залізничних
коліс зі сталі марки Т особливо пов’язані з дією температурно-силових
факторів під час гальмування, коли для цієї сталі відносне падіння K
І th
навіть перевищує суттєве зниження K (див. табл. 3.5).
І fc
Причиною утворення вищербин на поверхні кочення коліс є
інтенсифікація тріщиноутворення в зоні контакту колесо-рейка, зумовлена
мартенситним перетворенням і розтягальними залишковими напруженнями,
дію яких можна моделювати високою асиметрією (R=0,5) циклу