Page 141 - Кулик В.В.
P. 141

141

                  навантаження. При цьому мікромеханізм росту втомної тріщини змінюється

                  від череззеренного до низькоенергоємного міжзеренного.



                         Таблиця  3.5  –  Вплив  експлуатаційних  факторів  на  відносну  зміну

                  механічних  характеристик  сталей  високо-  і  середньоміцного  коліс  [9,  315,

                  316, 345-348, 351, 355, 359, 360].

                                                                                                     Після
                                                                                     Корозивне
                   Відношення         Повітря                   Повітря                          гальмування
                                                                                    середовище
                                                                                                   на повітрі
                  характерис-

                                    20С     С        20С           -40С,       20С,        20С,
                   тик сталей

                                                       R=0,1     R=0,5      R=0,1      R=0,1         R=0,1
                      коліс
                                    HB       
                                  B
                                                     K  K   K Ith K Ifc K Ith K Ifc  K   K   K   K
                                                                                               Ifc
                                                             Ifc
                                                        Ith
                                                                                                      Ith
                                                                                        Ith
                                                                                                             Ifc
                  КП-Т            1,24 1,22 0,95  1,58  0,93 0,65  1  0,30  1  0,60  0,97  0,64  0,39  0,45
                         КП-2


                            Причина утворення повзунів      Причина утворення вищербин


















                         Отримані  результати  обґрунтовують  необхідність  зміни  концепції

                  вибору  сталей  для  підвищення  довговічності  високоміцних  залізничних

                  коліс, який повинен здійснюватися як за критерієм зношування (що визначає

                  міцність  і  твердість  сталей),  так  і  за  критерієм  вищерблювання  поверхні

                  кочення (що визначає циклічна тріщиностійкість сталей) [345]. Підвищений

                  (до  0,7%)  вміст  вуглецю  в  сталі  марки Т,  зумовлюючи  ріст  зносотривкості
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146