Page 141 - Кулик В.В.
P. 141
141
навантаження. При цьому мікромеханізм росту втомної тріщини змінюється
від череззеренного до низькоенергоємного міжзеренного.
Таблиця 3.5 – Вплив експлуатаційних факторів на відносну зміну
механічних характеристик сталей високо- і середньоміцного коліс [9, 315,
316, 345-348, 351, 355, 359, 360].
Після
Корозивне
Відношення Повітря Повітря гальмування
середовище
на повітрі
характерис-
20С С 20С -40С, 20С, 20С,
тик сталей
R=0,1 R=0,5 R=0,1 R=0,1 R=0,1
коліс
HB
B
K K K Ith K Ifc K Ith K Ifc K K K K
Ifc
Ifc
Ith
Ith
Ith
Ifc
КП-Т 1,24 1,22 0,95 1,58 0,93 0,65 1 0,30 1 0,60 0,97 0,64 0,39 0,45
КП-2
Причина утворення повзунів Причина утворення вищербин
Отримані результати обґрунтовують необхідність зміни концепції
вибору сталей для підвищення довговічності високоміцних залізничних
коліс, який повинен здійснюватися як за критерієм зношування (що визначає
міцність і твердість сталей), так і за критерієм вищерблювання поверхні
кочення (що визначає циклічна тріщиностійкість сталей) [345]. Підвищений
(до 0,7%) вміст вуглецю в сталі марки Т, зумовлюючи ріст зносотривкості