Page 120 - Кулик В.В.
P. 120

120

                  міжзеренного,  характерного  для  руйнування  сталей  у  корозивних

                  середовищах за впливу водневого окрихчення. При цьому для сталі марки 2

                  відкольні фасетки проявляються чіткіше (рис. 3.6а), а слідів корозії більше

                  (рис. 3.6б) порівняно з відповідними зламами сталі марки Т (рис. 3.6г, д), що

                  відповідає  дещо  сильнішому  впливу  корозивного  середовища  на  циклічну

                  тріщиностійкість  сталі  марки  2,  ніж  сталі  марки  Т  на  початку

                  середньоамплітудної  ділянки  діаграми  швидкостей  росту  втомної  тріщини

                  (рис. 3.5а і б, відповідно) [351].

                         За високих амплітуд навантаження відкольний череззеренний механізм

                  руйнування посилюється (рис. 3.6в, е). Це яскравіше проявляється для сталі

                  марки  Т  (рис.  3.6е),  що  пов’язано  з  її  низької  циклічною  в’язкістю

                  руйнування.  Проте  в  обох  випадках  розвинені  мікрообласті  ямкового

                  (пластичного)  характеру  (рис.  3.6в,  е)  зумовлюють  достатню  циклічну

                  в’язкість руйнування цих сталей: більшу для сталі марки 2 (рис. 3.6в і 3.5а),

                  меншу для сталі марки Т (рис. 3.6е і 3.5б).

                         Підсумовуючи  можна  стверджувати,  що  корозивне  середовище

                  незначно знижує циклічну тріщиностійкість сталей марки 2 (коліс типу КП-

                  2)  і  марки  Т  (коліс  типу  КП-Т)  залізничних  коліс.  За  опором  корозії  та

                  корозійно-втомному руйнуванню високоміцна колісна сталь не поступається

                  середньоміцній[351].

                         Отримані раніше результати досліджень [9, 315, 316] також показали,

                  що підвищений вміст вуглецю у високоміцній колісні сталі зумовлює суттєве

                                                                                           0
                  зниження  її  циклічної  тріщиностійкості  за  низької  (до  -60 С)  температури
                  експлуатації, а також за високої асиметрії циклу навантаження, яка моделює

                  вплив залишкових внутрішніх напружень в сталі.
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125