Page 116 - Кулик В.В.
P. 116

116

                         3.3. Оцінювання схильності сталей до формування вищербин



                         Дефекти  на  поверхні  кочення  коліс  спричинені  у  першу  чергу

                  зародженням  і  ростом  поверхневих  і  підповерхневих  тріщин  внаслідок

                  контактної  втоми  металу  (shelling),  а  також  тріщиноутворенням  внаслідок

                  зміни структури і фазового складу за термічного впливу під час гальмування

                  і руху на крутих поворотах (spalling).



                         3.3.1.  Циклічна  тріщиностійкість  сталей  марки  2  і  марки  Т  за

                         впливу експлуатаційних чинників



                         Оскільки  колеса  сприймають  переважно  циклічні  навантаження,  то

                  перевагу  потрібно  надавати  характеристикам  циклічної  тріщиностійкості

                  колісних сталей [8, 316].



                         3.3.1.1.  Вплив  корозивного  середовища,  низької  температури  і

                         асиметрії циклу навантаження на циклічну тріщиностійкість



                         Виготовлення         залізничних       коліс     не     передбачає       будь-якого

                  протикорозійного  захисту,  тому  вони  можуть  кородувати  під  впливом

                  атмосферного  середовища  [298].  Це  стосується  нових  і  тривало

                  експлуатованих коліс.

                         Тріщини  на  поверхні  кочення  коліс,  які  виникають  під  дією

                  експлуатаційних  циклічних  навантажень  у  зоні  контакту  колесо-рейка,

                  можуть  понижувати  ресурс  залізничних  коліс,  особливо  за  присутності

                  корозивного  середовища.  Встановлено  [350],  що  для  сталі  65Г  швидкість

                  росту  втомної  тріщини  за  низьких  амплітуд  навантаження  у  дистильованій

                  воді  зростає  порівняно  з  випробуваннями  на  повітрі.  Проте  результати

                  детальних  досліджень  про  корозію  та  корозійно-механічне  руйнування


                  колісних сталей, у літературі практично відсутні.
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121