Page 116 - Кулик В.В.
P. 116
116
3.3. Оцінювання схильності сталей до формування вищербин
Дефекти на поверхні кочення коліс спричинені у першу чергу
зародженням і ростом поверхневих і підповерхневих тріщин внаслідок
контактної втоми металу (shelling), а також тріщиноутворенням внаслідок
зміни структури і фазового складу за термічного впливу під час гальмування
і руху на крутих поворотах (spalling).
3.3.1. Циклічна тріщиностійкість сталей марки 2 і марки Т за
впливу експлуатаційних чинників
Оскільки колеса сприймають переважно циклічні навантаження, то
перевагу потрібно надавати характеристикам циклічної тріщиностійкості
колісних сталей [8, 316].
3.3.1.1. Вплив корозивного середовища, низької температури і
асиметрії циклу навантаження на циклічну тріщиностійкість
Виготовлення залізничних коліс не передбачає будь-якого
протикорозійного захисту, тому вони можуть кородувати під впливом
атмосферного середовища [298]. Це стосується нових і тривало
експлуатованих коліс.
Тріщини на поверхні кочення коліс, які виникають під дією
експлуатаційних циклічних навантажень у зоні контакту колесо-рейка,
можуть понижувати ресурс залізничних коліс, особливо за присутності
корозивного середовища. Встановлено [350], що для сталі 65Г швидкість
росту втомної тріщини за низьких амплітуд навантаження у дистильованій
воді зростає порівняно з випробуваннями на повітрі. Проте результати
детальних досліджень про корозію та корозійно-механічне руйнування
колісних сталей, у літературі практично відсутні.