Page 112 - Кулик В.В.
P. 112
112
Рисунок 3.3 – Розподіл кількості повзунів різної глибини (h) в колесах
КП-2 ( ) і КП-Т ( )
3.2. Оцінювання схильності сталей до формування повзунів на
підставі температурної залежності механічних характеристик
сталей марки 2 та марки Т
У випадку проковзування колеса рейкою за високих контактних
напружень відбувається суттєвий локальний тепловий нагрів. Показано [283],
що під час гальмування поїзда зі швидкістю 0,36 км/год (0,1 м/с) за
навантаження на вісь 14 тон пік температури (920°С) в зоні контакту
перевищує температуру аустенізації і досягається він за проміжок часу 0,1
сек. Отже, на поверхні кочення колеса під час його проковзування рейкою
формується аустенітний шар, що зминається внаслідок пониження
механічних властивостей сталі, і утворюється повзун.
Отримані температурні залежності границь міцності і текучості
B
0,2
колісних сталей можна розділити на три ділянки (графіки a, б на рис. 3.4,
табл. 3.1,): в інтервалі температур випробувань від кімнатної до 300°С, від
300 до 700°С та від 700°С і вище [345]. На першій і третій ділянках маємо
тенденцію, коли механічні характеристики мало залежать від температури