Page 112 - Кулик В.В.
P. 112

112





























                       Рисунок 3.3 – Розподіл кількості повзунів різної глибини (h) в колесах


                                                    КП-2 ( ) і КП-Т ( )



                         3.2.  Оцінювання  схильності  сталей  до  формування  повзунів  на

                         підставі  температурної  залежності  механічних  характеристик

                         сталей марки 2 та марки Т



                         У  випадку  проковзування  колеса  рейкою  за  високих  контактних

                  напружень відбувається суттєвий локальний тепловий нагрів. Показано [283],

                  що  під  час  гальмування  поїзда  зі  швидкістю  0,36  км/год  (0,1  м/с)  за

                  навантаження  на  вісь  14  тон  пік  температури  (920°С)  в  зоні  контакту

                  перевищує  температуру  аустенізації  і  досягається  він  за  проміжок  часу  0,1

                  сек.  Отже, на поверхні  кочення  колеса  під час його проковзування рейкою

                  формується  аустенітний  шар,  що  зминається  внаслідок  пониження

                  механічних властивостей сталі, і утворюється повзун.

                         Отримані температурні залежності границь міцності   і текучості 
                                                                                            B
                                                                                                             0,2
                  колісних  сталей  можна  розділити  на  три  ділянки  (графіки  a,  б  на  рис.  3.4,

                  табл. 3.1,):  в  інтервалі  температур  випробувань  від  кімнатної  до  300°С,  від

                  300 до 700°С та від 700°С і вище [345]. На першій і третій ділянках маємо

                  тенденцію,  коли  механічні  характеристики  мало  залежать  від  температури
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117