Page 97 - Microsoft Word - Дисертація.docx
P. 97
97
Як вказано вище застосування схеми Гауса-Боне вимагає розбиття
поверхні на трикутники, що у випадку реальних зображень є складним і
не завжди можливим, тому запропоновано використати подібний підхід
для точок реального зображення.
Вибираючи довільні три точки в околі довільної точки зображення,
задаємо множину рівнянь площин [107-110]. На основі кожного
рівняння, в межах околу, визначаємо похибку між значеннями
яскравості та компоненти z побудованої площини. Для цього
вибираємо відмінні точки околу (рис.2.19). Тоді дотичною вважаємо
площину, для якої похибка мінімальна. Вибравши в дотичній площині
два вектори v ,v за виразом (2.5) будуємо нормаль у точці зображення.
b
a
Таким чином, кожній точці зображення ставимо у відповідність вектор,
який відповідає напрямку нормалі в точці поверхні.
Рис.2.19. Ряд способів вибору точок в околі для визначення дотичної
площини: світло-сірі ділянки відповідають точкам, використаним для
побудови площини; темно-сірі - для обчислення похибки
Тепер, щоб охарактеризувати форму поверхні в околі точки,
потрібно знайти відповідність між нею і напрямками нормалей в цьому
околі. Для цього в площині зображення розглядаємо проекцію околу
точки зображення на горизонтальну площину XY. В цьому околі
розглядаємо вектори, направлені з точок, які розташовані на краю
околу до його центра. Наприклад якщо розглядаємо окіл точки
зображення розміром 3х3, то таких векторів буде 8. З їх допомогою для
точки поверхні формуємо ознаку, яка відповідає сумі кутів, що