Page 179 - Microsoft Word - Дисертація.docx
P. 179

179

                         Слід  також  відмітити,  що  запропонований  підхід  до  оцінки


                  розміру  зерна  дозволяє  будувати  припущення  про  різнозернистість

                  матеріалу. Недоліком методики описаної в ГОСТі якраз є неможливість

                  достовірного  твердження,  оскільки  все  зводиться  до  визначення

                  середніх значень як площі перерізу зерна так і його діаметра [137]. В

                  той  же  час  за  формою  функції  парних  кореляцій  можна  оцінити


                  існування  зерен  з  іншими  розмірами,  що  буде  відображатись

                  відповідними локальними максимумами цієї функції.




                         4.2.  Оцінка  рівня  деградації  зразка  по  металографічному

                  зображенню.



                         Однією  з  основних  проблем  в  енергомашинобудування  є

                  забезпечення  надійності  та  довговічності  служби  деталей  і  вузлів


                  різних  елементів  енергетичного  обладнання.  Для  цього  необхідно

                  застосовувати  профілактичні  заходи  і  своєчасно  замінювати  деталі  і

                  вузли,  котрі  відпрацювали  свій  ресурс.  Зі  збільшенням  терміну

                  експлуатації  і  наближенні  його  до  ре  ресурсного,  все  більш

                  актуальними  стають  питання  виявлення  рівня  деградації  матеріалу,


                  утворення  дефектів  і  прогнозування  залишкового  ресурсу  по

                  фактичному  стану  металу  в  найбільш  навантажених  вузлах.  До

                  високонавантажених  і  досить  важливих  елементів  обладнання

                  енергоблоків  відносяться трубопроводи.  Метал високотемпературних

                  елементів технологічного обладнання працює у важких умовах під дією


                  високих  температур,  корозійно-активного  середовища,  високих

                  стаціонарних та періодично змінних навантажень.

                         Найбільш  інтенсивно  руйнуються  поверхні  нагріву  та  їх  зварні

                  з’єднання,  що  є  найбільш  частою  причиною  аварійної  зупинки
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184