Page 7 - Krechkovska_avtoref
P. 7

5
            труб від їх внутрішньої поверхні та виникненню пошкоджень у поперечному перерізі.
                   На основі фрактографічних досліджень експлуатаційних зламів лопаток рото-
            рів парових турбін встановлено причини їх дочасного втомного руйнування та зако-
            номірності зміни порогових рівнів циклічної тріщиностійкості експлуатованих ви-
            сокохромистих  сталей  залежно  від  зміни  їх  структурно-механічного  стану  в  часі
            експлуатації, які використані на низці ТЕС ДТЕК для обґрунтування періодичності
            контролю роторів і забезпечення їх експлуатаційної надійності.
                   Побудовані  залежності  між  механічними  властивостями  та  структурними  і
            фрактографічними показниками, чутливими до зміни стану теплотривких сталей па-
            рогонів, використані на ТЕС ДТЕК для оцінювання міри їх деградації через зупинки
            технологічного процесу і повзучість та для обґрунтування термінів проведення чер-
            гових обстежень парогонів і послідовності заміни критично деградованих елементів.
                   Сформульовані в роботі висновки та рекомендації використані на ТЕС ДТЕК
            для  з’ясування  причин  виникнення  пошкоджень  в  елементах  обладнання,  розроб-
            лення заходів, спрямованих на недопущення їх у майбутньому, а також для прогно-
            зних оцінок щодо роботоздатності інших деталей конструкцій. Це підтверджено 8
            актами використання отриманих результатів, висновків та рекомендацій.

                   Особистий внесок здобувача. Основні експериментальні дані, їх узагальнен-
            ня  та  викладені  наукові  положення  та  висновки,  що  становлять  суть  дисертації,
            отримані та сформульовані авторкою самостійно. У публікаціях, написаних у спів-
            авторстві, Г. В. Кречковській належать: встановлення закономірностей зміни меха-
            нічних характеристик та структури низки конструкційних сталей внаслідок їх екс-
            плуатації [1–7, 20–22, 26, 30, 36–41, 44, 45]; виявлення зв’язку між термічними на-
            пруженнями в трубах парогонів ТЕС на різних етапах їх експлуатації із структурни-
            ми ознаками деградації низьколегованих теплотривких сталей [24, 42]; дослідження
            механізмів руйнування низки конструкційних сталей тривалої експлуатації та вияв-
            лення фрактографічних ознак їх деградації [8, 10, 12, 14, 15, 18, 27, 31, 34, 47]; вста-
            новлення корозивно-наводнювального впливу середовищ на деградацію низки ста-
            лей [8, 13, 25, 28, 33, 35, 46]; аналіз ознак експлуатаційної деградації конструкційних
            сталей [19, 29, 43]; виявлення особливостей зміни опору крихкому руйнуванню ста-
            лей  внаслідок  тривалої  експлуатації  [5,  32];  ідентифікація  фрактографічних  ознак
            деградації сталей та пошук їх зв'язку з механічними характеристиками [1, 10, 11, 16,
            17, 23, 26]; реалізація неруйнівного методу контролю структурно-механічного стану
            теплотривких  сталей  [4];  оцінювання  структурно-механічного  стану  тривало  екс-
            плуатованих сталей з обґрунтуванням критичного рівня їх деградації [4, 9].
                   Апробація результатів роботи. Матеріали дисертаційної роботи доповідалися
            і обговорювалися на семінарах, симпозіумах, вітчизняних та міжнародних конферен-
            ціях: Відкритій науково-технічній конференції молодих науковців і спеціалістів Фізи-
            ко-механічного  інституту  ім. Г. В. Карпенка  НАН України  “Проблеми  корозійно-
            механічного  руйнування,  інженерія  поверхні,  діагностичні  системи  –  КМН’13”
                                    th
            (Львів,  2013 р.);  13  Polish-Ukrainian-German  Summer  School  on  Fracture  Mechanics
            “Corrosion-hydrogen damaging of metals and non-destructive testing of their defectiveness”
            (Trzebnica, Poland, 2013); III Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих
            вчених та студентів  “Фізика і хімія твердого тіла. Стан, досягнення і перспективи”
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12