Page 23 - Thesis_Lavrys
P. 23

23

                         Основними  конструкційними  матеріалами  в  авіабудуванні  протягом

                  багатьох років є алюмінієві сплави. Крім алюмінію помітне місце займають

                  конструкційні (середньо- і високоміцні) та корозійностійкі сталі та титанові

                  сплави.  В  останні  роки  в  авіаційних  конструкціях  зменшилася  частка

                  магнієвих сплавів в зв’язку з їх низькою корозійною стійкістю і збільшенням

                  календарного ресурсу літака, а обсяг використання титанових сплавів зріс з

                  цієї  ж  причини.  Також  досить  суттєво  збільшився  обсяг  використання

                  полімерних  композиційних  матеріалів,  а  саме  вуглецево-епоксидних

                  композитів. Це призвело до зменшення алюмінієвих і магнієвих сплавів, що

                  обумовлено їх контактною корозією під час взаємодії з цими матеріалами, а

                  також  до  збільшення  використання  титанових  сплавів,  оскільки  останні  є

                  інертними до контактної корозії з композитом [16-27].

                         Титанові сплави завдяки властивому їм комплексу фізико-механічних і

                  корозійних  властивостей  (висока  питома  міцність;  унікальна  корозійна


                  стійкість в різних середовищах, більшості органічних і мінеральних кислот;
                  мінімальний серед металів коефіцієнт термічного розширення; досить висока


                  температура  плавлення)  є  унікальними  матеріалами  для  авіаційних
                  конструкцій, тому обсяг їх застосування в деталях агрегатів повітряних суден


                  транспортної категорії безперервно зростає (рис. 1.2) [16, 28-32].


















                          Рисунок 1.2 – Конструкційні матеріали, які використовуються у

                                            вітчизняному літакобудуванні [31]:

                         (1) – алюмінієві сплави; (2) – високоміцні та корозійностійкі сталі;

                  (3) – композиційні матеріали; (4) – титанові сплави; (5) – інші матеріали в т.ч.

                                                       магнієві сплави
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28