Page 23 - Thesis_Lavrys
P. 23
23
Основними конструкційними матеріалами в авіабудуванні протягом
багатьох років є алюмінієві сплави. Крім алюмінію помітне місце займають
конструкційні (середньо- і високоміцні) та корозійностійкі сталі та титанові
сплави. В останні роки в авіаційних конструкціях зменшилася частка
магнієвих сплавів в зв’язку з їх низькою корозійною стійкістю і збільшенням
календарного ресурсу літака, а обсяг використання титанових сплавів зріс з
цієї ж причини. Також досить суттєво збільшився обсяг використання
полімерних композиційних матеріалів, а саме вуглецево-епоксидних
композитів. Це призвело до зменшення алюмінієвих і магнієвих сплавів, що
обумовлено їх контактною корозією під час взаємодії з цими матеріалами, а
також до збільшення використання титанових сплавів, оскільки останні є
інертними до контактної корозії з композитом [16-27].
Титанові сплави завдяки властивому їм комплексу фізико-механічних і
корозійних властивостей (висока питома міцність; унікальна корозійна
стійкість в різних середовищах, більшості органічних і мінеральних кислот;
мінімальний серед металів коефіцієнт термічного розширення; досить висока
температура плавлення) є унікальними матеріалами для авіаційних
конструкцій, тому обсяг їх застосування в деталях агрегатів повітряних суден
транспортної категорії безперервно зростає (рис. 1.2) [16, 28-32].
Рисунок 1.2 – Конструкційні матеріали, які використовуються у
вітчизняному літакобудуванні [31]:
(1) – алюмінієві сплави; (2) – високоміцні та корозійностійкі сталі;
(3) – композиційні матеріали; (4) – титанові сплави; (5) – інші матеріали в т.ч.
магнієві сплави