Page 61 - Кулик В.В.
P. 61
61
0
охолодження до 8,5 С/с (феритно-перлітна складова + 50% голчастий ферит),
при домінуванні зсувного дифузійного механізму (зміна кількості бейніту від
0
70 до 100%) та за чисто зсувного механізму (V охол. =38,5 С/с) розмір зерна
змінюється повільно, однак відбувається активна зміна кількості і якості
структурних складових. При цьому зміна твердості сталей марок Т і 2 є
0
0
0
відповідно за 4 С/с – 315 і 235НВ; 8,5 С/с – 330 і 265НВ; 24 С/с – 390 і 330НВ
0
та за 38 С/с – 422 і 390НВ.
Застосування мікролегування ванадієм бандажних сталей, аналогічно
як суцільнокатаних колісних сталей і поштучне гартування на вертикальній
гартувальній машині та об’ємне гартування стопою у колесовальцювальному
цеху ПАТ “Інтерпайп НТЗ” забезпечує оптимальне поєднання твердості
(понад 300НВ), пластичності і в’язкості [88]. Це пов’язується з тим, що у
бандажах БЛ-Т, сталь марки Т (мас. %: 0,66C; 0,34Si; 0,76Mn; 0,127V; 0,19Cr;
0,118Ni; 0,09Cu; 0,026Al), мікролегована ванадієм згідно ТУ У 35.2-
23365425-628:2008 володіє порівняно зі сталлю марки 2 (мас. %: 0,57-0,65C;
0,22-0,45Si; 0,6Mn; до 0,15V; до 0,2Cr; до 0,25Ni; до 0,3Cu; 0,026Al) бандажа
БЛ-2 згідно ГОСТ 398-96 меншим розміром зерна і міжпластинчастою
віддалю у перліті. Механічні характеристики сталі марки Т (σ =1160МПа;
В
2
δ=12; KCU=37Дж/см , 328НВ 20мм ) відповідають ТУ У 35.2-23365425-
628:2008.
В роботі [89] досліджено мікролеговану ванадієм сталь з залізничних
0
коліс згідно ТУ У 35.2-23365425-600:2006, колеса після гартування від 875 С
0
піддавались відпуску при 450, 500, 550 і 600 С, на мікротвердість, границю
міцності і ударну в’язкість. Ці характеристики мають екстремальні значення
2
2
0
при температурі відпуску 500 С, зокрема 349HV, 128 кг/мм і 33 Дж/см ,
відповідно. Аргументується це виділенням когерентних карбідів, для яких ще
не почався процес їх коалесценції, цілісністю феритних голок та
нефрагментованістю пластин цементиту, а формування упорядкованих
дислокаційних стінок у голках фериту тільки починається.