Page 194 - Кулик В.В.
P. 194

194

                  5,2  мм  для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі  [402].  З  пониженням

                                             0
                  температури  до  –40  С  критичний  розмір  тріщини  для  колісних  сталей
                  зменшується у 5-6 разів і стає 5,2 і 2,5 мм відповідно для сталей марок 2 та Т

                  залізничних  коліс.  Для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі  пониження

                  температури  не  впливає  на  критичний  розмір  тріщини  [402].  За  розмаху

                  напружень    =  700  MПa  критичними  за  низьких  температур  експлуатації

                  стають  тріщини  довжиною  1,7  мм  для  доевтектоїдної  графітизованої  сталі

                  [402] і сталі марки 2 та біля 1 мм для сталі марки Т залізничного колеса [315,

                  316].





























                        Рисунок 4.13 – Схематичне зображення  колеса зі чвертьеліптичною

                                           поверхневою тріщиною завдовжки с



                         Ці  результати  отримано  на  підставі  даних,  встановлених  за  асиметрії

                  циклу  навантаження  R=0,1.  Відомо,  що  в  експлуатації,  зокрема  під  час

                  гальмування, в колесах можуть додатково виникати залишкові напруження,

                  які  підвищують  асиметрію  циклу  навантаження,  що  в  умовах  нормальної  і

                  низьких температур призводить до зниження циклічної в’язкості руйнування

                  K   [416].  Це  може  зумовити  ще  більше  зменшення  критичних  розмірів
                      fc
                  дефектів.
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199