Page 194 - Кулик В.В.
P. 194
194
5,2 мм для доевтектоїдної графітизованої сталі [402]. З пониженням
0
температури до –40 С критичний розмір тріщини для колісних сталей
зменшується у 5-6 разів і стає 5,2 і 2,5 мм відповідно для сталей марок 2 та Т
залізничних коліс. Для доевтектоїдної графітизованої сталі пониження
температури не впливає на критичний розмір тріщини [402]. За розмаху
напружень = 700 MПa критичними за низьких температур експлуатації
стають тріщини довжиною 1,7 мм для доевтектоїдної графітизованої сталі
[402] і сталі марки 2 та біля 1 мм для сталі марки Т залізничного колеса [315,
316].
Рисунок 4.13 – Схематичне зображення колеса зі чвертьеліптичною
поверхневою тріщиною завдовжки с
Ці результати отримано на підставі даних, встановлених за асиметрії
циклу навантаження R=0,1. Відомо, що в експлуатації, зокрема під час
гальмування, в колесах можуть додатково виникати залишкові напруження,
які підвищують асиметрію циклу навантаження, що в умовах нормальної і
низьких температур призводить до зниження циклічної в’язкості руйнування
K [416]. Це може зумовити ще більше зменшення критичних розмірів
fc
дефектів.