Page 189 - Кулик В.В.
P. 189

189

                  унеможливлюють  крихке  руйнування  таких  коліс.  Такі  критерії  повинні

                  базуватися,  в  першу  чергу,  на  характеристиках  циклічної  тріщиностійкості

                  [412].


























                               Рисунок 4.9 – Схематичне представлення діаграми Fe-C



                         Досліджено          низькотемпературну           циклічну        тріщиностійкость

                  доевтектоїдної графітизованої сталі та порівняно зі сталями маки 2 та марки

                  Т  та  оцінено  критичні  розміри  втомних  тріщин  у  колесах  з  доевтектоїдної

                                                                                                            0
                  графітизованої  сталі  під  час  їх  експлуатації  при  низьких  (до  –40  С)
                  температурах.

                         Існують  три  основні  типи  зміщення  низькотемпературних  діаграм

                  швидкостей  росту  втомної  макротріщини,  за  якими  оцінюють  схильність

                  конструкційних матеріалів та їх зварних з’єднань до низькотемпературного

                  окрихчення  [412].  Для  холодостійких  матеріалів  властивий  тип  І  зміщення

                  діаграми, коли в усьому діапазоні зміни K (від K  до K ) швидкість росту
                                                                                th
                                                                                         fc
                  втомної  макротріщини,  при  заданій  низькій  температурі,  завжди  нижча

                  порівняно з нормальною, що й було виявлено для дослідженої доевтектоїдної

                  графітизованої  сталі.  Для  колісних  сталей  виявлено  характерний  для

                  вуглецевих сталей [412] тип ІІ зміщення діаграми, коли за низьких розмахів

                  K низькотемпературна циклічна тріщиностійкість вища, ніж за нормальної
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194