Page 196 - Кулик В.В.
P. 196
196
корозивних середовищах за впливу водневого окрихчення. При цьому для
сталі марки 2 відкольні фасетки проявляються чіткіше, а слідів корозії більше
(розділ 3, рис. 3.6б) порівняно з відповідними зламами сталі марки Т (розділ
3, рис. 3.6д) та графітизованої сталей (рис. 4.15), що відповідає дещо
сильнішому впливу корозивного середовища на циклічну тріщиностійкість
сталі марки 2, порівняно з сталлю марки Т на початку середньоамплітудної
ділянки діаграми швидкостей росту втомної тріщини та відсутністю такого
впливу на циклічну тріщиностійкість доевтектоїдної графітизованої сталі
(рис. 4.14а, б і в, відповідно) [402].
Рисунок 4.14 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини сталей
марки 2 (а) і марки Т (б) залізничних коліс та доевтектоїдної графітизованої
сталі (в) за випробувань на повітрі ( ) та у корозивному середовищі (3,5%-му
водному розчині NaCl ( )).
Досліджуючи модельні колеса з доевтектоїдної графітизованої сталі
після контактно-втомних випробувань встановлено, що її пошкоджуваність
становить 10,7% (рис. 4.16).