Page 191 - Кулик В.В.
P. 191
191
цьому для сталі марки Т зафіксовано збільшення кількості череззеренних
відкольних фасеток (рис. 4.11а) порівняно зі сталлю марки 2 (рис. 4.11б) та
доевтектоїдною графітизованою (рис. 4.11в).
Рисунок 4.10 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях
марки 2 (а) і марки Т (б) залізничних коліс і в доевтектоїдній графітизованій
0
0
сталі (в) за температури випробування 20 С (суцільна крива) та –40 С ( )
За високих розмахів K відкольні фасетки домінують у
низькотемпературних зламах усіх досліджуваних сталей (рис. 4.12а-в).
Характер руйнування цих сталей практично однаковий (рис. 4.12а-в), а рівень
циклічної в’язкості руйнування K забезпечує локальну мікропластичність,
fc
яка відображається в зламі деформаційними гребенями, що оточують окремі
фасетки череззеренного відколу.
Експлуатаційні тріщини знаходяться здебільш на поверхні кочення
залізничних коліс, де вони розвиваються переважно в умовах одновісного
напруженого стану, тому для визначення граничного стану колеса зі
чвертьеліптичною поверхневою тріщиною завдовжки с (див. схему на рис.