Page 191 - Кулик В.В.
P. 191

191

                  цьому  для  сталі  марки  Т  зафіксовано  збільшення  кількості  череззеренних

                  відкольних фасеток (рис. 4.11а) порівняно зі сталлю марки 2 (рис. 4.11б) та

                  доевтектоїдною графітизованою (рис. 4.11в).



































                    Рисунок 4.10 – Діаграми швидкостей росту втомної макротріщини в сталях

                   марки 2 (а) і марки Т (б) залізничних коліс і в доевтектоїдній графітизованій

                                                                       0
                                                                                                       0
                    сталі (в) за температури випробування 20  С (суцільна крива) та –40  С ( )


                         За    високих       розмахів      K     відкольні      фасетки      домінують       у


                  низькотемпературних  зламах  усіх  досліджуваних  сталей  (рис.  4.12а-в).
                  Характер руйнування цих сталей практично однаковий (рис. 4.12а-в), а рівень


                  циклічної в’язкості руйнування K  забезпечує локальну мікропластичність,
                                                             fc
                  яка відображається в зламі деформаційними гребенями, що оточують окремі

                  фасетки череззеренного відколу.

                         Експлуатаційні  тріщини  знаходяться  здебільш  на  поверхні  кочення

                  залізничних  коліс,  де  вони  розвиваються  переважно  в  умовах  одновісного

                  напруженого  стану,  тому  для  визначення  граничного  стану  колеса  зі

                  чвертьеліптичною  поверхневою  тріщиною  завдовжки  с  (див.  схему  на  рис.
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196