Page 185 - Кулик В.В.
P. 185

185

                  показує, що їх довговічність за критерієм зносотривкості вища [6]. Однак при

                  цьому, у низці випадків колеса типу КП-Т передчасно знімали з експлуатації

                  внаслідок  утворення  на  поверхні  кочення  дефектів  типу  повзун  або

                  вищербина  [411],  що  є  наслідком  дії  термічного  впливу  та  циклічного

                  контактного навантаження, обумовленого, в першу чергу, гальмуванням [17,

                  283].  Тому  постала  необхідність  порівняння  механічних  характеристик

                  доевтектоїдної графітизованої сталі та сталей марки Т та марки 2 залізничних

                  коліс залежно від температури випробування.






























                    Рисунок 4.7 – Залежність в’язкості руйнування закордонних сталей різного
                                                  класу від вмісту вуглецю



                         Досліджували зразки колісної сталі марки Т за ТУ У 35.2-23365425-600


                  наступного  хімічного  складу,  (мас.  %):  0,66  С;  0,79  Mn;  0,33  Si;  0,2  Cr;

                  0,105 V; 0,018 P; 0,20 Cu; 0,12 Ni; 0,006 Ti; 0,018 Al; 0,009 S, вирізані з колеса

                  типу КП-Т [5] та зразки сталі марки 2 (0,58% С; 0,64% Mn; 0,34% Si), вирізані

                  з  колеса  типу  КП-2  (ДСТУ  ГОСТ  10791:2016  [5]).  Для  порівняння

                  випробували  зразки  з  доектектоїдної  графітизованої  сталі  (0,60%  С;  0,90%

                  Mn;  1,0%  Si,  1,0%  Cu;  0,15  Al).  Дослідні  колеса  пройшли  зміцнювальну

                  термообробку  шляхом  прискореного  охолодження  ободу  на  вертикальній
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190