Page 185 - Кулик В.В.
P. 185
185
показує, що їх довговічність за критерієм зносотривкості вища [6]. Однак при
цьому, у низці випадків колеса типу КП-Т передчасно знімали з експлуатації
внаслідок утворення на поверхні кочення дефектів типу повзун або
вищербина [411], що є наслідком дії термічного впливу та циклічного
контактного навантаження, обумовленого, в першу чергу, гальмуванням [17,
283]. Тому постала необхідність порівняння механічних характеристик
доевтектоїдної графітизованої сталі та сталей марки Т та марки 2 залізничних
коліс залежно від температури випробування.
Рисунок 4.7 – Залежність в’язкості руйнування закордонних сталей різного
класу від вмісту вуглецю
Досліджували зразки колісної сталі марки Т за ТУ У 35.2-23365425-600
наступного хімічного складу, (мас. %): 0,66 С; 0,79 Mn; 0,33 Si; 0,2 Cr;
0,105 V; 0,018 P; 0,20 Cu; 0,12 Ni; 0,006 Ti; 0,018 Al; 0,009 S, вирізані з колеса
типу КП-Т [5] та зразки сталі марки 2 (0,58% С; 0,64% Mn; 0,34% Si), вирізані
з колеса типу КП-2 (ДСТУ ГОСТ 10791:2016 [5]). Для порівняння
випробували зразки з доектектоїдної графітизованої сталі (0,60% С; 0,90%
Mn; 1,0% Si, 1,0% Cu; 0,15 Al). Дослідні колеса пройшли зміцнювальну
термообробку шляхом прискореного охолодження ободу на вертикальній